نام اصلی اندروید پی فاش شد؛ Pistachio یا پسته!

رسانه کلیک - در مکاتبات یکی از مشتریان با پشتیبانی هواوی، نام اصلی Android P با عنوان اندروید Pistachio یا اندروید پسته به صورت مرموزی لو رفت.

نام اصلی اندروید پی فاش شد؛ Pistachio یا پسته!

مدتی است نسخه های آزمایشی اندروید پی برای توسعه دهندگان عرضه می شود. گوگل قصد داشت تا فصل پاییز، نام اصلی این پلتفرم را محفوظ نگه داشته و به این ترتیب اذهان کاربران را به این موضوع مشغول کند. به این ترتیب تا زمان ارائه نسخه رسمی و عمومی، هیچ کس نمی توانست نام آن را حدس بزند، اما در مکاتباتی که توسط یکی از مشتریان با عوامل پشتیبانی هواوی صورت گرفته، یکی از پرسنل شرکت چینی یاد شده این موضوع را افشا کرده است. اندروید Pistachio یا اندروید پسته نام اصلی سیستم عامل Android P است که در مکالمات این دو نفر به آن اشاره شده است.

این مشتری لهستانی به منظور پشتیبانی گوشی خود (P9 لایت مینی) از سیستم عامل اندروید 8.0 اوریو با تیم هواوی ارتباط برقرار کرده بود، در پاسخ هایی که از آنها دریافت کرد با عبارت اندروید Pistachio مواجه شد و ظاهرا محصول یاد شده جزء گوشی هایی خواهد بود که از این پلتفرم جدید پشتیبانی می کند. بد نیست بدانید چندی پیش نام اندروید پسته توسط خبرگزاری بلومبرگ نیز اعلام شده بود.

اندروید پسته

البته گزارش بلومبرگ که در ماه فوریه (بهمن 1396) منتشر شد، به این موضوع اشاره داشت که گوگل، نام Android Pistachio Ice Cream یا همان بستنی مغز پسته ای را برای سیستم عامل خود در نظر گرفته، اما ظاهرا غول دنیای جستجوگرها عبارت Ice Cream را از انتهای آن حذف کرده و به Android Pistachio اکتفا کرده است.

هنوز زمان زیادی تا فصل پاییز و ارائه نسخه عمومی اندروید پسته باقی مانده و باید منتظر ماند و دید گوگل چه روندی را برای این پلتفرم پیاده خواهد کرد. آیا برای دسترسی به Android P و نصب آن روی گوشی خود هیجان زده هستید؟

ارسال نظر