آسیب پذیری حافظه خارجی گوشی های اندرویدی برای کاربران دردسر آفرید!

رسانه کلیک - بر اساس تحقیقات جدید، آسیب پذیری حافظه خارجی گوشی های اندرویدی امنیت اپلیکیشن ها را به خطر می اندازد.

آسیب پذیری حافظه خارجی گوشی های اندرویدی برای کاربران دردسر آفرید!

بسیاری از کاربران گوشی های اندرویدی از کارت حافظه خارجی استفاده می کنند. مموری کارت ها برای ذخیره فایل ها، تصاویر، ویدیوها، موسیقی و اطلاعات برنامه ها کاربرد دارند. انتقال اطلاعات اپلیکیشن ها به حافظه خارجی گوشی های اندرویدی برخلاف پروتکل امنیتی اندروید است با این حال کاربران چنین اقدامی را انجام می دهند.

به تازگی شرکت امنیتی Check Point گزارشی را منتشر کرده است که بر اساس آن، اپلیکیشن هایی که اطلاعاتشان روی حافظه خارجی نصب می شود خطرناک هستند. این اپلیکیشن ها به فایل های سیستمی اندروید دسترسی پیدا می کنند و قادر به نصب بدافزار هستند.

یکی از این آسیب پذیری ها «Man-in-the-Disk» نام دارد. کاربر با نصب این اپلیکیشن به ظاهر امن روی گوشی هوشمند خود، امنیت آن را با خطر مواجه می سازد. این اپلیکیشن نیاز به دسترسی به حافظه خارجی دستگاه دارد و اکثر کاربران چنین اجازه ای را به برنامه می دهند.

این آسیب پذیری قادر به ایجاد تغییر در فایل های سیستمی برای دسترسی به اطلاعات مورد نظر توسعه دهنده خود است. افرادی که کدهای مخرب را تولید می کنند، قادر به دسترسی به اطلاعات خاصی هستند.

در صورتی که اپلیکیشن مورد نظر از حافظه خارجی گوشی های اندرویدی برای بروزرسانی خود استفاده کند، می تواند با هر بار آپدیت کدهای جدیدی را به دستگاه اضافه کند. علاوه بر این موضوع، در کنار این آپدیت اپلیکیشن جدیدی نیز روی دستگاه نصب می شود که کاربر از آن اطلاعی ندارد.

شرکت Check Point پس از اطلاع از این موضوع، آن را با گوگل در میان گذاشته است. این شرکت برنامه ای را برای رفع این مشکل توسعه داده با این حال تنها روی تعداد محدودی از اپلیکیشن ها مورد بررسی قرار گرفته است، بنابراین در زمان نصب اپلیکیشن های مورد نظر خود، امکان دسترسی آن به حافظه خارجی را مورد بررسی قرار دهید.

ارسال نظر