اندروید 9 با نام اندروید «پای» برای گوشی های گوگل پیکسل عرضه شد

رسانه کلیک - گوگل پس از مدت ها انتظار نسخه نهایی سیستم عامل اندروید 9 را با نام اندروید پای عرضه کرد. این نسخه از سیستم عامل موبایلی گوگل در اختیار کاربران گوشی های پیکسل قرار گرفته است.

اندروید 9 با نام اندروید «پای» برای گوشی های گوگل پیکسل عرضه شد

گوگل برای نامگذاری نسخه های مختلف سیستم عامل موبایل خود از خوراکی ها و دسرها استفاده می کند. در همین راستا این غول جستجوی اینترنتی تصمیم گرفته جدیدترین نسخه از سیستم عامل خود را با نام اندروید پای عرضه کند.

قبل از عرضه نسخه نهایی اندروید Pie نام های مختلفی برای آن در فضای مجازی منتشر شده بود که از میان آن ها می توان به اندروید پنکیک و پسته اشاره کرد ( نام اصلی اندروید پی فاش شد؛ Pistachio یا پسته ).

گوگل هر ساله جدیدترین نسخه از سیستم عامل موبایل خود را برای محصولات تولیدی با برند نکسوس و پیکسل عرضه می کند. امسال نیز این شرکت تصمیم گرفته اندروید پای را ابتدا برای گوشی های پیکسل عرضه کند. لازم به ذکر است؛ گوشی های نکسوس این بروزرسانی را دریافت نمی کنند.

هم اکنون کاربران گوشی های پیکسل گوگل قادر به دریافت این نسخه از سیستم عامل اندروید هستند. پس از محصولات تولیدی گوگل، اندروید Pie برای گوشی های شرکت های دیگر نیز عرضه می شود.

تا اواخر پاییز سال جاری میلادی گوشی های سونی اکسپریا XZ2، شیائومی می میکس 2 اس، نوکیا 7 پلاس، اوپو R15، ویوو X21، وان پلاس 6، اسنشال فون و تمامی محصولات مجهز به اندروید وان به این نسخه از سیستم عامل موبایل گوگل بروزرسانی می شوند.

گوگل اطلاعات زیادی را در رابطه با این نسخه از سیستم عامل خود در زمان معرفی آن در اختیار رسانه ها قرار داده بود. از دو ویژگی محبوب اندروید پای می توان به باتری تطبیقی و روشنایی تطبیقی اشاره کرد. این قابلیت ها باعث افزایش شارژهی باتری می شوند.

انتظار می رود در آینده نزدیک شرکت های مختلف از برنامه های خود برای عرضه بروزرسانی اندروید 9 برای محصولاتشان پرده برداری کنند.

ارسال نظر