رام اندروید چیست و چه کاربردی دارد؟

رسانه کلیک - شاید بسیاری از کاربران سیستم عامل گوگل عبارت رام اندروید را شنیده باشند، اما این احتمال وجود دارد که با برخی از ویژگی های آن آشنایی نداشته باشند. در این مطلب نگاهی به برخی ویژگی های رام اندروید داریم. همراه ما باشید.

رام اندروید چیست و چه کاربردی دارد؟

شاید در نگاه اول ROM به معنای read-only memory (حافظه فقط خواندنی) باشد ولی در دنیای اندروید کلمه ROM (رام) کاربرد متفاوتی دارد. رام اندروید به معنای سیستم عاملی است که دستگاه شما را مدیریت می کند. در ادامه به معرفی رام اندروید می پردازیم.

رام های زیادی برای سیستم عامل اندروید وجود دارد

گوشی های هوشمند اندرویدی با هم متفاوت هستند چرا که سازندگان آن ها را با سیستم عامل شخصی سازی شده روانه بازار می کنند. به همین علت محصولات تولیدی سامسونگ و ال جی با وجود اینکه هر دو از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند، با هم تفاوت های زیادی دارند.

در کنار رام های رسمی که برای سیستم عامل اندروید وجود دارد، افراد نیز رام های مختلفی را برای محصولات اندرویدی توسعه می دهند. بعضی مواقع یک رام اندروید برای هدفی خاص توسعه پیدا می کند. حتی این احتمال وجود دارد که برخی از طرفداران یک برند خاص تیم کوچکی را تشکیل دهند تا برای دستگاه های خود یک رام مخصوص را توسعه دهند.

رام های غیر رسمی ویژگی های مختلفی را در اختیار کاربران قرار می دهد

همانطور که گوشی های سامسونگ از ویژگی هایی بهره می برند که در دستگاه های مجهز به اندروید خام نمی توان آن ها را پیدا کرد، رام های غیر رسمی اندروید نیز قابلیت های مختلفی را در اختیار کاربران قرار می دهد. برای مثال شاید در رام های غیر رسمی کاربر بتواند به تنظیماتی خاص دسترسی پیدا کند.

بروزرسانی تقریبا منظم رام های غیر رسمی یکی از ویژگی های جذابی بوده که در اختیار کاربران قرار می گیرد. بسیاری از گوشی های هوشمند ارزان قیمت اندرویدی بروزرسانی های جدید سیستم عامل گوگل را دریافت نمی کنند. این موضوع باعث می شود که طیف وسیعی از کاربران اندروید از دسترسی به پچ های امنیتی و ویژگی های جدید محروم بمانند.

در گذشته بیشتر کاربران این محصولات به علت عدم بروزرسانی مجبور به نصب رام های غیر رسمی بودند، با این وجود در سال های اخیر شرکت ها بروزرسانی های جزئی را برای دستگاه های خود عرضه می کنند که باعث می شود افراد بیشتری از رام رسمی دستگاه خود استفاده کنند.

بیشتر کاربران به رام اندروید نیازی ندارند

کاستوم رام ها یا همان رام های غیر رسمی در سال های اخیر با کاهش محبوبیت روبه‌رو شده اند. یکی از دلایل اصلی این امر مربوط به رضایت کاربران از رام های رسمی محصولات خود است.

زمانی که شما بر روی دستگاه خود یک رام غیر رسمی اندروید را نصب می کنید ریسک ایجاد مشکل در آن را به جان می خرید. در حقیقت برخی از کاستوم رام ها باعث می شوند که شما اطلاعات خود را از دست بدهید و یا عملکرد برخی قطعات گوشی های هوشمند دچار مشکل شود.

رام رسمی که بر روی گوشی های اندرویدی به صورت پیش فرض نصب شده اند پایداری بسیار بالاتری نسبت به کاستوم رام ها دارند. علاوه بر این موضوع نسخه های جدید اندروید تنظیمات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد که باعث می شود کاربران کنترل بهتری بر روی دستگاه خود داشته باشند.

با وجود موضوعات گفته شده در بالا هنوز برخی افراد و یا گروه ها در حال توسعه کاستوم رام ها برای گوشی های مختلف اندرویدی هستند. توسعه رام های غیر رسمی را باید یکی از ویژگی هایی دانست که اندروید را تبدیل به یک سیستم عامل بی نظیر در دنیای فناوری کرده است.

ارسال نظر