استودیو اندروید گوگل را در ساخت اپلیکیشن اندروید یاری می دهد

گوگل در سال ۲۰۱۳ یک محیط یکپارچه توسعه نرم افزار (IDE) را با نام استودیو آندروید عرضه کرد. این محیط ساخت اپلیکیشن برای سیستم عامل اندروید را سریعتر و بصری‌تر می‌کند. قطعا این محیط کارآمد بوده است زیرا در حال حاضر نزدیک به ۱٫۶ میلیون اپلیکیشن در پلی استور قرار دارد که بیش از هر فروشگاه اینترنتی دیگر است.

استودیو اندروید گوگل را در ساخت اپلیکیشن اندروید یاری می دهد

به گزارش کلیک، اگر چه مدت زمان زیادی است که نیاز به تغییرات اساسی حس می‌شود، اما به تازگی تیم عظیم تحقیقاتی گوگل استودیو اندروید نسخه ۲٫۰ را با سرعت و ویژگی‌های خلاقانه کافی عرضه کرده است.

مهم‌ترین ویژگی که به این نسخه اضافه شده است، Instant Run است. این قابلیت به برنامه نویسان این امکان را می‌دهد تا در هنگام کد نویسی در همان لحظه تاثیر آن را در اپلیکیشن مشاهده کنند و نیازی به دوباره نویسی برنامه یا نصب مجدد فایل APK نیست. طبق گفته گوگل این ویژگی باعث تسریع فرآیند ویرایش، ساخت و اجرای اپلیکیشن‌ها می‌شود.

امروزه امولاتورهای آندروید (برنامه شبیه ساز آندروید) از چند هسته بودن سی پی یو دستگاه‌های آندروید کاملا بهره مندشده‌اند و موجب شده است که سرعت آن‌ها نسبت به قبل سه برابر شود. طبق گفته گوگل در بسیاری از مواقع توسعه اپلیکیشن‌ها در یک آمولاتور اندروید سریع‌تر از دستکاه‌های واقعی انجام می‌شود و قابلیت‌های جدیدی همچون Instant Run در امولاتورهای جدید اندروید بهترین عملکرد را خواهد داشت. این رابط کاربری جدید به شما کمک می‌کند تا با چرخاندن گوشی، اپلیکیشن به خوبی تنظیم شود و امکان استفاده از قابلیت مولتی تاچ برای زوم کردن روی تصاویر نیز توسط این رابط کاربری فراهم شده است.

طبق گفته گوگل هنگامی که اپلیکیشن آماده شد، با آزمایش آن بر روی نمونه‌های دستگاه‌های اندرویدی موجود در مرکز داده‌ این شرکت در آزمایشگاه تست ابر گوگل، مورد بررسی و آزمایش قرار می‌گیرد. این اپلیکیشن در آزمابشات و بررسی‌های انجام شده توسط افراد مختلف و همچنین آزمایشات اساسی انجام شده توسط گوگل عملکرد خوبی داشته است. این قابلیت همچنین می‌تواند در رفع مشکلات و باگ‌ها نیز مفید واقع شوند. در ضمن Instant Run می‌تواند در طراحی جدید گرافیکی به کار گرفته شود و این امکان را فراهم می‌کند تا با بررسی فریم به فریم اپلیکیشن مشکلات مربوط به عملکرد گرافیکی مشخص شوند و برطرف شوند.

لازم به ذکر است که گوگل قابلیت App Indexing (نمایه سازی اپلیکیشن) را نیز به استدیو اندروید اضافه کرده است که به کاربران کمک می‌کند که اپلیکیشن خود را در گوگل و گوگل پلی جستجو کردند. برای انجام این کار باید ساختار URL (نشانی وب) به درستی ایجاد شود و پس از آن باید صفاتی (در اینجا تعین‌هایی است که به تعریف خواص اشیاء و المان‌ها می‌پردازد) که با سرویس نمایه سازی گوگل عمل می‌کند، نیز اضافه شوند و نتیجه نهایی مورد بررسی و آزمایش قرار گیرد. استودیو اندروید گوگل نسخه ۲٫۰ هم اکنون در دسترس افراد قرار دارد.

منبع: engadget

ارسال نظر