با قدرت نمایی اندروید، اپل به پایانی غم انگیز در بازارهای جهانی نزدیک می شود

اپل در سال جاری در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات زیادی است و به تازگی هم با این حقیقت تلخ مواجه شده است که گوشی‌های اندرویدی در بازار سهم عمده‌ای را به خود اختصاص داده‌اند.

با قدرت نمایی اندروید، اپل به پایانی غم انگیز در بازارهای جهانی نزدیک می شود

به گزارش کلیک، طبق جدیدترین آمار ارائه شده در مورد بازار موبایل در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶ که از سوی موسسه Kantar Worldpanel ComTech ارائه شده است سهم اندروید در بازارهای آمریکا، اروپا و چین به میزان قابل ملاحظه‌ای در حال افزایش است و با اقتدار کامل در حال از میدان به در کردن IOS اپل است.

سهم اندروید در پنج بازار بزرگ اروپا یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا در سه ماهه نخست سال جاری به ۷۵٫۶ درصد افزایش پیدا کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷٫۱ درصد رشد داشته است.

اندروید ۶۵٫۵ درصد سهم بازار آمریکا را به خود اختصاص داده است که نسبت به میزان سال گذشته ۷٫۳ درصد افزایش یافته است. گوشی‌های آندرویدی در شهرهای مختلف چین ۷۷ درصد سهم بازار را در دست دارند که نسبت به سال پیشین ۶ درصد رشد داشته است.

این اعداد و ارقام نشان می‌دهند که اپل رقیب سرسختی در مقابل خود دارد و باید با گوشی‌های اندرویدی از برندهای مختلفی رقابت کند که با قیمت پایین ویژگی‌های بسیار خوبی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

لارِن گوئنوِر، تحلیلگر موسسه Kantar Worldpanel ComTech اذعان کرد که این آمار نشان دهنده بیشترین رشد اندروید در پنج بازار اروپایی در مدت زمانی بیش از دو سال است. وی افزود چیزی که واضح و مشخص است این است که فروش یک یا دو شرکت، زمینه ساز رشد سهم اندروید در بازار نبوده‌ است بلکه فروش گوشی‌های اندرویدی از چندین برند مختلف، دلیل اصلی این بوده است و میزان سهم این سیستم عامل در بازارهای مختلف متفاوت است.

لارن طی انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که فروش گلکسی اس ۷ در بازار آمریکا شروع خوبی برای افزایش فروش گوشی‌های اندرویدی در این بازار بوده است. گوشی سامسونگ گلکسی اس ۷ در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶ که تا پایان ماه مارچ است، پنجمین گوشی پر فروش بازار آمریکا بوده است که ۴٫۲ درصد فروش را به خود اختصاص داده است. گلکسی اس ۶ نیز فروش خوبی داشته است و دلیل آن هم کاهش قیمت این گوشی قبل از عرضه سامسونگ اس ۷ به بازار بوده است.

اکنون تمام چشم‌ها به آیفون SE دوخته شده است؛ این گوشی نسخه ارزانتری از آیفونی است که اپل امسال به بازار عرضه کرد (البته قیمت آن پایین نیست). تحلیلگران منتظرند که ببینند آیا این گوشی می‌تواند باعث افزایش رشد سهم اپل از بازار شود یا نه.

گوئنوِر افزود در صورت تقاضای بالا برای آیفون SE سهام اندروید تحت تاثیر منفی قرار خواهد گرفت. وی ادامه داد فروش این گوشی در بازار چنین مهم خواهد بود، زیرا موفقیت فروش این گوشی میان رده در این کشور موفق‌ترین گوشی را در منطقه مشخص خواهد کرد. البته این عوامل می‌توانند در سه ماهه بعدی تاثیر بیشتری داشته باشند.

منبع: venturebeat

ارسال نظر