سیستم عامل Andromeda راهکار مایکروسافت برای ارائه ویندوز کاملا ماژولار

رسانه کلیک - مایکروسافت در صدد طراحی و توسعه ویندوز ۱۰ ماژولار موسوم به اندرومدا (Andromeda) است که می تواند بین هر قطعه کاربردی با دستگاه سازگاری ایجاد کند.

سیستم عامل Andromeda راهکار مایکروسافت برای ارائه ویندوز کاملا ماژولار

مایکروسافت قصد دارد ویندوز ۱۰ را به صورت ماژولار روانه بازار کند. با استفاده از این سیستم‌ عامل که تحت عنوان Andromeda شناخته می‌شود، قطعات مختلف می‌توانند بسته به هر دستگاهی، به آن وصل یا جدا شوند. از نسخه ۱۰ ویندوز، مدل‌های مختلف بر اساس هسته‌ای واحد طراحی شده است؛ مانند ویندوز ۱۰ موبایل، لپ‌تاپ و IoT Core.

هدف مایکروسافت تولید سیستم‌ عاملی واحد با قطعات مختلف است. بنابراین با توجه به دستگاهی که سیستم‌ عامل در آن نصب است، قطعات به آن اضافه یا از آن جدا می‌شود. این کار سیستم‌ عامل را قادر می‌سازد تا خود را با سخت‌افزارهای به‌ خصوصی منطبق کند.

با این کار، سیستم‌ عامل عملکرد قابل‌ قبول‌تری پیدا می‌کند و به‌ سادگی با دستگاه‌های مختلف منطبق می‌شود، به طوری که کارایی این سیستم‌ عامل هنگام استفاده از گجت های پوشیدنی یا سخت‌افزارهای نوظهور نیز به سادگی صورت می گیرد.

ظاهراً اندرومدا ابتدا در تلفن‌های هوشمند، تبلت و گجت های پوشیدنی استفاده و تا سال آینده میلادی روانه بازار می‌شود. به احتمال بسیار قوی، موبایل‌های Surface Phone با این سیستم‌ عامل کار می‌کند و حتی شایعه شده که مایکروسافت به همراه اندرومدا، دستگاه‌های جدیدی را به دوستداران دنیای فناوری معرفی می‌کند.

این سیستم‌ عامل همچنین رابط کاربری CShell مایکروسافت را بهبود بخشیده و رابط کاربری این سیستم‌ عامل در دستگاه‌های مختلف راحت‌تر خواهد بود.

جالب است بدانید گوگل نیز پروژه‌ای با همین نام (Andromeda) دارد که هدفش ادغام دو سیستم‌ عامل اندروید و کروم است. این طرح احتمالاً ادامه پروژه Fuchsia خواهد بود.

ارسال نظر