آنتی بیوتیک ها درمان های بیشتری را در برمی گیرند؟

بعضی از داروها برای درمان بیماری های مختلفی مانند سرطانها و بیماریهای انگلی استفاده می شود؛ امروزه از آنتی بیوتیک ها برای درمان بیماری عفونی مانند سل استفاده می شود.

آنتی بیوتیک ها درمان های بیشتری را در برمی گیرند؟

به گزارش کلیک، تیم مطالعاتی ایلنسوی شامپاین، که دارای مقالات آکادمی ملی نیز هستند اخیراً با بررسی خواص داروها به این نتیجه رسیده اند، زمانیکه تعداد باکتری ها افزایش می یابد مقاومت آنها زیاد می شود و مقایسه بین داروهای جدید با داروهای قدیمی برای درمان بیماری ها را به مسابقه زمان تشبیه کرده اند و به این نتیجه رسید اند که آنتی بیوتیک های جدید به عنوان یک ضد میکروب عمل می کنند و در مقابله با ویروسها دارای قدرت بالاتری نسبت به همتایان قدیمی خود هستند.
اوریک اردورفیلد که مدیر این تیم تحقیقاتی است، می افزاید: باکتری ها کاملا در برابر داروهای فعلی مقاوم هستند و این داروها خود را با شرایط محیطی وفق می دهند و همزمان راه هایی را برای از بین بردن باکتریها ایجاد می کنند و اگر در این شرایط با این داروها به باکتری ها حمله شود، در واقع با این اقدام به چند هدف مهم دست پیدا میکنیم که یکی از آنها افزایش مقاومت بدن در مقابل این تغییرات است.
دسته ای از داروهای به نام uncouplers وحود دارند که از این داروها برای درمان عفونت های انگلی استفاده می می کنند؛ از اثرات این دارو می توان به تخریب منابع انرژی سلول ها اشاره کرد که باعث از بین رفتن جریان فرایند سلولی می شود. با توجه به اثرات این داروها، از آن ها برای درمان بیماری های دیگر مانند درمان بیماری دیابت نیز می توان استفاده کرد.
در بسیاری از تولیدات دارویی FDA، آنتی بیوتیک های نهفته نیز وجود دارد. با توجه به نیاز فوری به آنتی بیوتیک های جدید، این تیم تصمیم گرفت به بررسی داروهای پیشرفته و داروهای فعلی موجود در بازار بپردازد تا از میان آن ها دارویی را شناسایی نمایند که بتواند در مقابل باکتریها مقاومت نماید.
این تیم بسیاری از داروهای UNCOUPLER را شناسایی کرد؛ که عمدتاً این داروها مورد تایید سازمان غذا و دارو در آمریکا هستند وبرخی مزایای جدید نیز به آنها اضافه شده است. پرفسور OLIDE می گوید: آنچه ما کشف کرده ایم این است که بسیاری از داروهای مورد تایید FDA را می توان با مقداری تغییر برای از بین بردن باکتری ها نیز به کار برد. او نام این داروها را uncoupler گذاشت.
در جریانفرایند تحقیقات، تیم تحقیقی با تعدادی سوپرایز روبرو شدند و پس از آن به این موضوع پی بردند که برخی از این مولکول ها دارای آنزیم های خاص هستند که باعث مهار کردن باکتری های موجود بر روی غشا دیواره سلولی می شود. واکینول ها داروهایی هستند که در حال حاضر برای درمان نوعی سرطان مغز به نام گلیوبلاستوم استفاده می شوند؛ نحوه کارکرد این دارو به این صورت است که با مصرف این دارو به تعداد سلول های آنزیمی بازدارنده عفونت در بدن می افزاییم ؛ و هنگامی که از این داروها در برابر باکتری های بیماری سل استفاده می شود خود به عنوان uncopler عمل می کنند و این عمل باعث کاهش سرعت رشد باکتریها می شود ولی در عین حال فرآیند بهبود آنزیم متوقف شده و منجر به بهبود این بیماری می شود.
بر اساس اظهارات پروفسور اویلفیلد، از میان یک میلیون مولکولی که بر روی صفحه نمایش در زیر میکرسکوب وجود دارد، بسیار بعید به نظر می رسد که آنها جزو مولکول های سمی محسوب شوند؛ او اینطور ادامه می دهد، زمانی که از یک ترکیب شناخته شده استفاده می شود باید ابتدا مشتقات آن بررسی شود تا از بی خطر بودن آن اطمینان حاصل شود؛ چرا که اگر در طی بررسی ها به این نتیجه برسید که مشتقات آن بی خطر و موثر است در واقع شانس به شما روی آورده است و اگر فقط به آزمایشات در آزمایشگاه شیمی اکتفا نمایید ممکن است با ترکیبات ناشناخته مواجه شوید که ممکن است خطرناک باشند.
با تمام این تفاسیر، مطالعات جدید نشان می دهد نیروی برق می تواند جایگزین مناسبی برای آنتی بیوتیک ها برای درمان بیماری ها محسوب شود. محققان دانشگاه ایالتی ویرجینیا کشف کرده اند که با استفاده از این روش می توانند مقاومت باکتری را به طور کامل حذف نمایند و با این روش جدید می توان به جنگ عفونت های حاد در بدن رفت.
منبع :http://www.medicalnewstoday.com/

ارسال نظر