شرکت اپل shazam را با قیمت 400 میلیون دلار تصاحب کرد

رسانه کلیک - پس از گذشت یک هفته از شایعات مربوط به تلاش اپل برای خرید یکی از اپلیکیشن های تشخیص صدا، خبرهای جدید تایید کردند که اپل شازم را خریده است.

شرکت اپل shazam را با قیمت 400 میلیون دلار تصاحب کرد

خبر تصاحب این اپلیکیشن توسط اهالی کوپرتینو روز گذشته به طور رسمی تایید شد. گزارش های اولیه توسط وب سایت TechCrunch منتشر شده بودند و ادعا می‌کردند که اپل شازم را با ارزش 400 میلیون دلار تصاحب کرده است.

Shazam اپلیکیشن تشخیص صدا است که از طریق دریافت صدای موسیقی، فیلم، سریال و تبلیغات تلویزیونی می‌تواند هویت آنها را تشخیص دهد.

یکی از سخنگویان اپل به تازگی اعلام کرده که اپل شازم و خلاقیت تیم توسعه دهنده آن را تحسین می‌کند و به پیوستن آنها به این شرکت افتخار می‌کند. اهالی کوپرتینو می‌توانند با ترکیب شازم و سرویس Apple Music تجربه ای متفاوت و منحصر به فرد را به کاربران ارائه دهند.

سخنگوی شازم نیز اعلام کرد:

شازم یکی از اپلیکیشن های پر استفاده در دنیا است. ما علاقه زیادی به صدها میلیون کاربر این اپلیکیشن داریم و حالا این اپلیکیشن خانه جدید خود را پیدا کرده است.

درآمد شازم در اوایل سال 2015 تا یک میلیارد دلار افزایش یافت با این حال این اپلیکیشن دوران سختی را تجربه کرد که در نهایت درآمد این اپلیکیشن به 54 میلیون دلار در اواخر سال 2016 رسید.

شازم با وجود درآمد پایین، کمک زیادی به اپل و سرویس پخش موسیقی این شرکت می‌کند. البته شازم گزینه های دیگری برای همکاری دارد. بر همین اساس اگر اپل نتواند شازم را به همراه اپل موزیک همگام سازی کند، توسعه دهندگان این اپلیکیشن هنوز گزینه همکاری با اسپاتیفای را پیش رو خواهند داشت.

شازم همچنین می‌تواند به دستیار هوشمند صوتی سیری کمک کند تا در تشخیص موسیقی و صدا از دستیار هوشمند گوگل عقب نماند. اپل همچنین می‌خواهد از این اپلیکیشن برای بهبود تجربه واقعیت افزوده نیز استفاده کند و با سرویس گوگل لنز رقابت کند.

ارسال نظر