وزیر ارتباطات: پاسخ اپل برای حذف اپ‌های ایرانی مبهم است!

رسانه کلیک –  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی به ادعاهای منتشر شده در نیویورک تایمز در رابطه با حذف اپلیکیشن‌های ایرانی در فروشگاه اپ استور واکنش نشان داد.

وزیر ارتباطات: پاسخ اپل برای حذف اپ‌های ایرانی مبهم است!

به گزارش کلیک ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی در حساب رسمی توییتر خود نسبت به ادعاهای منتشر شده در گزارش نیویورک تایمز برای حذف اپلیکیشن‌های ایرانی در فروشگاه اپ استور و بیانیه شرکت اپل مبنی بر اجرای قوانین مربوط به تحریم‌های ایران و عدم توانایی اپل برای قرار گرفتن اپلیکیشن‌های ایرانی در اپ استور گفت: پاسخ شرکت اپل در خصوص عدم میزبانی از اپهای کشورهای تحریم شده دقیق نیست.

گفتنی است که محمد جواد آذری جهرمی چندی پیش با اشاره به حذف اپلیکیشن‌های ایرانی در فروشگاه اپ استور گفت: ۱۱ درصد از سهم بازار گوشی ایران متعلق به اپل است. احترام به حقوق مصرف کننده امروزه یک اصل است که اپل رعایت آن را رعایت نکرده است. حذف اپها را پیگیری حقوقی میکنیم.

باید امیدوار بود که با پیگیری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و احتمالا پاسخ وزارت امور خارجه مسئله حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از فروشگاه اپ استور به گوش بسیاری از افراد در دنیا برسد و کمپین ۱۰۰ هزار امضا از سوی مردم و فعالان کسب و کارهای اینترنتی خطاب به تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل به موفقیت برسد تا اپل علاوه بر رعایت حقوق مصرف کنندگان ایرانی شاید در آینده‌ای نزدیک اپل استور در ایران راه اندازی کند و مجبور باشد تا به کاربران ایرانی احترام بگذار و در غیر این صورت با واکنش‌های تند و سریعی در ایران روبرو شود.

ارسال نظر