اپل احتمالا به عرصه تولید هدست های واقعیت افزوده ورود پیدا کند

رسانه کلیک - اپل نیز به فناوری واقعیت افزوده علاقه مند شده و احتمالا به زودی شاهد تولید هدست واقعیت افزوده اپل خواهیم بود.

اپل احتمالا به عرصه تولید هدست های واقعیت افزوده ورود پیدا کند

طبق گزارشی که بلومبرگ منتشر کرده نمایندگان اپل در جریان نمایشگاه CES 2018 با چندین شرکت تولید کننده فعال در حوزه هدست های واقعیت افزوده دیدار و ملاقات‌هایی داشتند؛ موضوعی که احتمال تولید هدست واقعیت افزوده اپل را در آینده‌ای نزدیک قوت بخشیده است.

خبرنگاران بلومبرگ تنها به دلیل ملاقات‌های نمایندگان اپل به این نتیجه نرسیده‌اند، بلکه تیم کوک مدیرعامل فعلی اپل نیز چندین بار در گفت و گوهای متعددی درباره مزیت‌های فناوری‌های واقعیت افزوده سخن گفته و عنوان کرده است که این فناوری کاربران را قادر می‌سازد تا هنگام استفاده از دستگاه‌های خود به جهان اطرافشان متصل شوند.

وی همچنین اذعان کرده که واقعیت افزوده امکانات بالقوه زیادی دارد و امکان استفاده از این فناوری بی حد و مرز است. با توجه به این گفته‌ها و رصد ملاقات‌های نمایندگان اپل بلومبرگ به این نتیجه رسیده است که باید به زودی منتظر هدست واقعیت افزوده اپل باشیم. به نظر می رسد شرکت آمریکایی به شدت سودای ورود به عرصه فناوری‌های واقعیت افزوده را دارد.

نکته جالب توجه درباره اپل این است که این کمپانی در صورتی که هیچ حضوری در برخی از نمایشگاه‌ها نداشته باشد، همچنان نمایندگان و کارمندانش را برای مذاکرات و یا مطلع شدن از فناوری‌های روز و تازه های تکنولوژی راهی این نمایشگاه‌ها می‌کند.

در واقع می‌توان گفت نمایشگاه CES امسال شاهد حضور پنهانی شرکت‌های بزرگی از قبیل فیس بوک، گوگل و اپل در پشت صحنه بوده است.

هنوز به طور دقیق نمی‌توان گفت که هدست واقعیت افزوده اپل چه ویژگی‌هایی داشته و یا چه زمانی تولید می‌شود، اما قطعاً کاربران به شدت منتظر هستند تا بدانند هدست واقعیت افزوده اپل چه قابلیت‌هایی دارد و حضور اپل در این عرصه به چه صورت خواهد بود.

شایان ذکر است؛ پیش‌تر شایعات زیادی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه اپل در حال کار بر روی تکنولوژی واقعیت افزوده است ( هدست واقعیت افزوده اپل در سال ۲۰۲۰ معرفی می‌شود ).

ارسال نظر