اپل کار را به کنگره کشید

یکی از وکلای بلندپایه اپل، تئودور جی (Theodore J)، پیش نمایشی از برخی از استدلال هایی که این کمپانی در آینده ای نزدیک خواهد کرد، ارائه نمود. همچنین مدیر عامل اپل، تیم کوک، در مورد استراتژی این شرکت در دادگاه اشاره هایی کرد.

اپل کار را به کنگره کشید

به گزارش کلیک، اپل همچنین استدلال می کنند که درخواست دولت اوباما برای کمک به آن ها در خصوص هک یک آیفون حتی اگر در مورد تروریسم باشد و تحت قانون 18 که شرکت ها را مجبور به ارائه کمک برای اجرای قانون در تحقیقات می کند، نادرست است .

یکی از وکلای بلندپایه اپل، تئودور جی (Theodore J)، پیش نمایشی از برخی از استدلال هایی که این کمپانی در آینده ای نزدیک خواهد کرد، ارائه نمود. همچنین مدیر عامل اپل ، تیم کوک ، در مورد استراتژی این شرکت در دادگاه اشاره هایی کرد.

تلاش اپل به بحث سیاست ستیزی بین حقوق و حریم خصوصی فناوری های دیجیتال و منافع امنیت ملی به کنگره کشیده خواهد شد و مسلما این کار به نفع این شرکت است. اپل نزدیک به 5 میلیون دلار صرف لابی کردن با کنگره در سال گذشته کرده که بیشتر آن عمدتا در مورد مسائل مالیاتی و کپی رایت بوده است. قانون گذاران عهم صراحتا در مورد این پرونده که آیا دولت تقاضای نا بجایی دارد یا خیر تصمیم گیری خواهند کرد.

قاضی شری پیم (Sheri Pym) از کالیفرنیا در هفته گذشته به اپل دستور داد تا نرم افزار های تخصصی برای کمک به FBI تهیه کند تا آن ها بتوانند یک دستگاه آیفون قفل شده را که توسط یک فرد مسلح در تیراندازی دسته جمعی در ماه دسامبر گذشته در سان برناردینو ، کالیفرنیا استفاده شده است، را هک کنند. در طی این حمله دست کم 14 نفر کشته شدند.

جاش ارنست (Josh Earnest) سخنگوی کاخ سفید این هفته در مورد مناقشه ای که کنگره باید موضوع اش را حل و فصل کند و با نام " درخواست نابجای دولت " مطرح است، صحبت کرد.

وی گفت: " قاضی بازپرس پس از ارزیابی استدلال های ارائه شده توسط اپل و FBI به نفع ما حکم صادر کرد . اپل هم هنوز هیچ مدرک جدیدی در این پرونده ارائه نکرده است به این دلیل که وزارت دادگستری از قاضی خواست تا حکم نهایی را قبل از این که اپل فرصتی برای اعتراض پیدا کند، صادر نماید. "

ارنست در ادامه گفت: " ارسال چیزهای پیچیده به کنگره اغلب مطمئن ترین راه برای دریافت پاسخ سریع نیست. در واقع، حتی پرسش برخی از اساسی ترین و ساده ترین سوال ها از کنگره گاهی اوقات پاسخ سریع را به همراه ندارد و نمی توان از این بابت مطمئن بود."

اپل در نظر دارد به قانون 1789 اتکا کند، که هیچ شرکتی را برای نوشتن نرم افزار مخصوص برای کمک به دولت مجبور نمی کند.

مایکل زیبک (Michael Zweiback) ، رئیس سابق بخش جرایم اینترنتی دفتر ایالات متحده در لس آنجلس، گفت: "این اتفاق برای ایالات متحده بسیار غیر عادی بود که از شرکتی مانند اپل بخواهد نرم افزاری تولید کند تا به FBI برای هک کردن یک گوشی کمک نماید."

از او که به عنوان یک دادستان سابق و دلسوز برای حکومت یاد می شود ، استدلال اپل را قوی توصیف کرد و گفت: این موضوع پیامدهای وسیع را به همراه دارد.

زیبک گفت: " ما تنها کسانی که خواهان کلید های رمزنگاری هستیم، نیست. دولت چین مطالبات مشابه ای همانند با این را داشته است ، اتحادیه اروپا هم خواستار چنین چیزی شده است ، باید بدانیم که پیامدهای چنین چیزی در سطح ملی نیست، بلکه دامنه های بین المللی را در بر خواهد گرفت."
در این مورد پیشتر خبرهای کامل و مفصلی را منتشر نمودیم و از حمایت اکثر صاحب نظران و رئسای دیگر شرکت ها از اپل گفتیم. ولی آیا واقعا اپل در این راه موفق خواهد شد؟ به نظر تا رسیدن به این مهم راه طولانی پیش رو است.
منبع: mashable
ارسال نظر