WWDC16: اپل از نرم افزار آموزش برنامه‌نویسی به کودکان رونمایی کرد

در پی معرفی روش جدیدی برای کودکان به منظور یادگیری کد نویسی، اپل به زودی زبان برنامه نویسی Swift خود را در iPad با نام Swift Playground عرضه خواهد کرد، که روشی دوست داشتنی و ساده برای مبتدی ها به منظور درک اصول اولیه است.

WWDC16: اپل از نرم افزار آموزش برنامه‌نویسی به کودکان رونمایی کرد

نرم افزار سیفت پلی گراند در آی پد

به گزارش کلیک، در کنفرانس WWDC16، اپل نشان داد که چگونه قصد دارد در فراگیران ایجاد انگیزه کند تا مجموعه ای از دروس را در مورد چگونگی برنامه نویسی برای Swift بیاموزند. کاربران با حرکت دادن کاراکتری روی صفحه نمایش با کد، حل مساله‌ها و با به انجام رساندن اهداف در سناریوی بازی، اصول اولیه برنامه نویسی را یاد می‌گیرند.

نرم افزار Swift Playground

در هنگام استفاده از Swift Playground، دستورات در پایین صفحه مانند پیشنهادهای QuickType ظاهر می‌شوند که برای کدها در نظر گرفته شده‌اند. در این کنفرانس، اپل به منظور آموزش اصول اولیه کدنویسی نشان داد که چگونه کاربران می‌توانند به سادگی کاراکتری را حرکت دهند و یا به طور مثال سنگ هایی را بلند کنند.
برنامه نویسی پیشرفته نیز در Swift Playground، با نسخه‌ی نمایشی به نام "Physics Emoji" موجود است، که نشان می‌دهد emojiها چگونه بر روی صفحه نمایش بر اساس کدی حرکت می‌کنند که گرانش مجازی بر روی صفحه نمایش را تغییر می‌دهد.

اپل همچنین صفحه کلید جدید برنامه نویسی را برای Swift Playground ایجاد کرد، که دسترسی آسان به حروف و علائم رایج کد نویسی را ارائه می‌دهد.

Swift Playground این پاییز با iOS 10، موجود در iOS App Store عرضه خواهد شد. این برنامه رایگان برای تست در بتای توسعه دهنده از امروز در دسترس خواهد بود، و بتا عمومی در ماه جولای راه اندازی می‌شود.

منبع: appleinsider

ارسال نظر