مدیر بخش هوش مصنوعی گوگل به اپل پیوست!

رسانه کلیک - آقای John Giannandrea مدیر بخش هوش مصنوعی گوگل امروز در حرکتی عجیب به استخدام شرکت اپل در آمد.

مدیر بخش هوش مصنوعی گوگل به اپل پیوست!

اپل به تازگی اخبار هیجان انگیزی را منتشر می کند و امروز در رسانه ها، خبر استخدام مدیر بخش هوش مصنوعی گوگل را به اطلاع همگان رساند و به این ترتیب، وی به عنوان سرپرست توسعه هوش مصنوعی منصوب شد.

جالب است بدانید که مسئولیت آقای Giannandrea به قدری بالاست که به صورت مستقیم با تیم کوک ، مدیر عامل شرکت اپل در ارتباط خواهد بود. فرد یاد شده روز دوشنبه (13 فروردین) محل کار خود در سیلیکون ولی (مقر اصلی گوگل) را ترک کرد و پس از مدت کوتاهی به استخدام شرکت اپل در آمد.

تیم کوک در ایمیل ارسالی به پرسنل اپل نوشت:

تکنولوژی ما باید با ارزش هایی که به آنها اعتقاد داریم، عجین باشد. John از این پس به ما کمک می کند تا حریم شخصی کاربران را بهبود بخشیده و ظرفیت تفکرات خود را بالا ببریم، چرا که تمام تلاش ما بالا بردن هوش دستگاه ها و امنیت حریم شخصی افراد است.

این موضوع را می توان یک برد هیجان انگیز برای اپل به حساب آورد، چرا که آنها در زمینه خلاقیت و کاربرد هوش مصنوعی تا حدودی عقب مانده اند و همین موضوع باعث شده تا رقبا بتوانند از آنها پیشی بگیرند؛ به عنوان مثال رابط کاربری سیری، دستیار هوشمند اپل در مقایسه با گوگل اسیستنت یا آمازون الکسا حرفی برای گفتن ندارد. همچنین شرکت های یاد شده در حال توسعه دستیاران هوشمند خود هستند.

بر هیچ کس پوشیده نیست که آقای Giannandrea با پیوستن به تیم هوش مصنوعی اپل، عملکرد این قسمت را تا حد بسیار زیادی بالا خواهد برد و می توانیم در آینده نزدیک شاهد پیشرفته شدن سیری و افزایش قابلیت های آن باشیم. وی حدود 8 سال در شرکت گوگل کار کرد و مسئولیت تطبیق هوش مصنوعی با سرویس هایی همچون جستجو، جیمیل و گوگل اسیستنت را بر عهده داشت.

ارسال نظر