اپل، گوگل و مایکروسافت در محافظت از آب و ­هوا فعالیت می­ کنند

طبق  یک رتبه­ بندی جهانی که بر اساس کارهای شرکت­ها برای حفظ محیط زیست اعلام می­ شود، کمپانی­ های اپل، مایکروسافت و گوگل، جزو برترین کمپانی­ هایی هستند که با تغییر اقلیم مبارزه می کنند.

اپل، گوگل و مایکروسافت در محافظت از آب و ­هوا فعالیت می­ کنند

به گزارش کلیک، بر اساس گزارش CDP، این ٣ غول دنیای تکنولوژی، که ارزش مالیشان بر روی هم رفته چیزی حدود ١.۶ تریلیون دلار می­ باشد، جزو آن ١١٣ کمپانی­ هستند که به خاطر تلاش­ هایشان برای کاهش گازهای گرمادهنده، نمره­ ی "A" دریافت کردند. لازم به­ ذکر است که این ١١٣ کمپانی، از بین ١۹۹۷ کمپانی­ که اطلاعاتشان را به "CDP" (پروژه­ی افشای کربن) ارسال کردند، انتخاب شده ­اند.

تلاش ­هایی که توسط شرکت­هایی مانند: "Asahi Brewery" در ژاپن و "Nedbank" در آفریقایی جنوبی در حال انجام است، باعث شده تا شرکت­ های دیگر جهان هم برای حفاظت از محیط زیست، تمایل بیشتری پیدا کنند. CDP می­گوید: در حال حاضر، ۹ تا از هر ١۰ کمپانی، در زمینه­ ی کاهش گازهای گل­خانه ای فعال هستند. با این حال، این آمار کمتر از نصف کمپانی­ هایی است که در سال ۲۰١۰ فعال بودند!

مگ ویت­من، مدیر عامل شرکت "Hewlett Packard"، می­گوید: " ما باید هرچه سریعتر و با جسارت بیشتر، دلایل اصلی تغییر اقلیم را ریشه­ یابی کنیم. و این یعنی منقطع کردن وضعیت کنونی! ما می ­توانیم با تغییر روش در کسب و کار، مسئولیت پذیری، پاسخگویی و خلق راه­ حل­های خلاقانه، به کاهش کربن در اقتصاد کمک کنیم."

تفاهم ­نا­مه­­ ی اقلیمی

در نشستی که در دسامبر و در پاریس برگزار شده است، سازمان ملل به دنبال متحد کردن ١۹۵ کشور با یکدیگر، می خواهد یک قرارداد در رابطه با مبارزه علیه تغییر اقلیم برپا کند. علاوه بر این نشست، سازمان ملل، پرتالی اینترنتی را هم راه اندازی کرده که در آن، کشورها تعهدات خود را تکمیل کنند.

در گزارش CDP، Hewlett Packard نیز نمره ­ی "A" بدست آورد. از کمپانی­های دیگری که "A" بدست آوردند می ­توان به: Siemens، Nestle و Telefonica اشاره کرد. CDP به این شرکت­ها بر اساس میزان تلاششان برای کاهش گازهای مضر، مبارزه علیه تغییرات اقلیمی و شفافیت در انجام کارها نمره می­ دهد.

از بزرگترین کمپانی­ هایی که حاضر به افشای اطلاعات خود در رابطه با این موضوع نشدند، می ­توان به بانک کشاورزی چین، برکشایر هاتاوی و فیسبوک اشاره کرد. این گزارش را خود CDP به نمایندگی از ٨۲۲ سرمایه گذار نهادی که دارایی شان چیزی حدود ۹۵ تریلیون دلار است، به صورت سالانه ارائه می کند.

ارسال نظر