طمع اپل منجر به از کار افتادن صدها آیفون شده است

در ماه فوریه سال ۲۰۱۶، تعدادی از کاربران آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس پس از نصب سیستم عامل iOS 9.2.1 بر روی گوشی خود شاهد اختلالاتی در عملکرد آن شدند و بعضا با خطای ۵۳ مواجه می شدند.

طمع اپل منجر به از کار افتادن صدها آیفون شده است

به گزارش کلیک ، آن طور که مشخص شد تمامی این گوشی ها با ماژول لمسی خود مشکل داشتند و با مراجعه به نمایندگی های غیر مجاز این مسئله شدت گرفت. پیام خطای ۵۳ که در نتیجه عمل نکردن سنسور خاصی در ماژول لمسی استفاده شده توسط اپل نمایان می شود، نشان دهنده آن بود که قطعات استفاده شده توسط تعمیرگاه های غیر مجاز با ماژول لمسی تطبیق نداشت.

به تازگی هم یک سازمان نظارتی در استرالیا از اپل به دلیل از کار انداختن آیفون ها یا آیپدهایی که کاربران برای تعمیر نزد فروشگاه های دلخواه خود برده بودند، شکایت کرد. کمسیون مصرفی و رقابتی استرالیا با نام اختصاصی ACCC این شکایت را ثبت کرد و اپل را متهم به از کار انداختن صدها گوشی و آیپد این شرکت به بهانه تعمیر در دیگر مراکز موجود در این کشور کرد.

با وجود این شکایت و تنظیم قانون مناسب، اپل هم چنان به این کار خود ادامه داد و آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس هایی که کاربران برای تعمیر به نزد فروشگاه شخص ثالث غیر از نمایندگی مجاز اپل ببرند را از کار می اندازد. در واقع این کار به صورت خودکار توسط اپل انجام نمی شود و همان طور که گفتیم عدم مطابقت قطعات منجر به چنین اتفاقی می شود.

مخالفان این طرح، این کار اپل را مثالی بارز برای تمایل اپل از تصاحب تک تک هزینه های ممکن برای آیفون که کاربران می پردازند، می دانند.

ارسال نظر