۹۱ درصد از سود کلی بازار گوشی های هوشمند به جیب اپل می رود

طبق آمار های منتشر شده درباره میزان فروش گوشی های هوشمند در بازه ۳ ماه سوم سال میلادی جاری مشخص شد که ۹۱ درصد از سود کلی بازار  از آن یک شرکت شده و آن شرکت هم اپل است.

۹۱ درصد از سود کلی بازار گوشی های هوشمند به جیب اپل می رود

به گزارش کلیک ،چند وقتی است که بازار فروش آیفون ها آن گرمی قبل را ندارد،این مسئله هم توسط کاربران مشهود است و هم آمار های رسمی مالی شرکت اپل به آن اذعان دارند،اما با وجود رشد منفی در فروش آیفون باید بدانید که ۹۱ درصد از سود کلی بازار گوشی های هوشمند در بازه ۳ ماهه سال جاری میلادی متعلق به شرکت اپل است.

موسسه ارزیابی مالی Strategy Analytics سود کلی حاصل از فروش گوشی های هوشمند در بازه ۳ ماهه سوم سال ۲۰۱۶ را ۹ میلیارد دلار تخمین زده و ادعا می کند که شرکت اپل موفق شده است تا یک تنه ۹۱ درصد از این مبلغ را به خودش اختصاص دهد و دیگر رقبا باید ۹ درصد بقیه این سود را با هم تقسیم کنند!طبق ارزیابی های صورت گرفته توسط موسسه Strategy Analytics اپل موفق گردیده سود خود از قروش آیفون ها را در این بازه ۳ ماهه به ۸٫۱۹ میلیارد دلار برساند.

این مساله واقعا قابل تصور نبود و شاید اکثر کاربران تصور می کردند که شرکت سامسونگ سود بیشتری را به خود اختصاص داده باشد اما اینطور نیست،کارشناسان بازار داشتن مشتریانی وفادار را در این پیروزی بزرگ شرکت اپل بی تاثیر نمی داند و افزایش قیمت صورت گرفته در مورد آیفون ها را نیز از مولفه های اصلی این موفقیت مالی عنوان کرده اند.

منتشر شدن میزان سود اهالی کوپرتینو از بازار گوشی های هوشمند به این دلیل خبر ساز شده است که هر سه گزارش مالی اخیر شرکت اپل از رشد منفی در فروش آیفون ها خبر می داد و هیچکس تصور نمی کرد که با وجود این رشد منفی موجود در فروش آیفون ها اپل موفق شود تا ۹۱ درصد از سود کلی بازار را به خود اختصاص دهد.

آخرین گزارش مالی منتشر شده توسط شرکت اپل که با محدوده زمانی مطالعه صورت گرفته توسط موسسه Strategy Analytics مطابقت دارد حاکی از این است که اهالی کوپرتینو توانسته اند تا در این بازه زمانی ۱۱٫۷۶ میلیارد دلار سود خالص را برای خود رقم بزنند اما اپل چند سالی است که سود خالص از فروش آیفون ها را به طور مشخص منتشر نمی کند و فقط به انتشار سود کلی شرکت بسنده می کند.

خانم لیندا سوی در گزارش منتشر شده توسط موسسه Strategy Analytics گفته است:اپل موفق شده است تا به کمک بالا بردن قیمت نهایی آیفون ها و نیز پایین آوردن هزینه های تولید حاشیه سود بیشتری را به دست آورد که واقعا شگفت انگیز است.

البته کارشناسان دلیل بزرگ دیگری را برای سود هنگفت شرکت اپل مطرح می کنند و آن هم ضرر و زیانی است که دیگر رقبا در بازه زمانی تحت مطالعه متحمل شده اند.

شاید با خود بگویید که آمار منتشر شده توسط موسسه ارزیابی مالی Strategy Analytics واقع گرایانه نیست،اما حقیقت این است که گزارش این موسسه در مقایسه با دیگر موسسه های مشابه واقعا بدبینانه بوده است،در گزارش موسسه BMO Capital Markets سهم سود اپل از بازار گوشی های هوشمند و مربوط به بازه ۳ ماهه سوم سال میلادی جاری ۱۰۳٫۶ درصد عنوان شده است،لازم به ذکر است که درصد بیشتر از ۱۰۰ معرف این است که برخی از شرکت های همکار در این بازه ۳ ماهه نه تنها سود نکرده اند بلکه متحمل ضرر و زیان هم شده اند و در مورد این بازه ۳ ماهه این HTC و LG هستند که متضرر شده اند.

طبق آماری که توسط موسسه Strategy Analytics منتشر شد دومین شرکتی که پس از اپل توانسته نسبت به دیگر رقبا سود بیشتری را به خود اختصاص دهد شرکت هواوی است،هواوی توانست تا ۲٫۴ درصد از سود کلی بازار گوشی های هوشمند در بازه سه ماهه سوم سال میلادی جاری را به خود اختصاص دهد که مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار سود را نشان می دهد،هواوی پیوسته در حال پیشرفت است و همانطور که گزارش های مالی این شرکت نشان می دهند سود حاصل از فروش گوشی های هوشمند هواوی در بازه ۳ ماهه سوم سال ۲۰۱۶ در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال میلادی گذشته ۶۳ درصد رشد داشته است و گرچه سهم ۲٫۴ درصدی این شرکت در مقایسه با سهم ۹۱ درصدی شرکت اپل خیلی به چشم نمی آید ولی باز هم قابل تحسین است،همانطور که پیشتر نیز گفته ایم هواوی هم اکنون پس از شرکت های اپل و نیز سامسونگ به عنوان سومین تولید کننده بزرگ گوشی های هوشمند شناخته می شود؛رویکرد شرکت هواوی برای رسیدن به جایگاه سومین تولید کننده بزرگ گوشی های هوشمند تمرکز بر فروش گوشی هایی با سخت افزار به روز بوده است و بر همین اساس و نیز تلاش برای بازاریابی موثر تر در سال های اخیر توانسته تا با سرعت زیادی رشد نماید.

طبق بررسی های صورت گرفته توسط موسسه Strategy Analytics شرکت های تازه تاسیس Vivo و OPPO نیز پس از اپل و هواوی توانسته اند تا سود های بیشتری را نسبت به دیگر رقبا به خود اختصاص دهند و به ترتیب مقام های سوم و چهارم را در این رده بندی کسب می کنند،هر دوی این شرکت ها موفق شده اند تا ۲٫۲ درصد از سود کلی بازار در بازه ۳ ماهه سوم سال ۲۰۱۶ برای خود به ارمغان بیاورند،رویکرد این دو شرکت تولید و فروش گوشی های قدرتمند و در عین حال با قیمتی ارزان بوده است.

جالب است بدانید که در گزارش منتشر شده موسسه Strategy Analytics صحبتی از دومین تولید کننده بزرگ گوشی های هوشمند و یا سامسونگ به میان نیامده و گویا این غول کره جنوبی روز های خوبی را سپری نمی کند.

خانم لیندا سوی کارشناس ارشد موسسه Strategy Analytics در این باره می گوید:از میان ۴ شرکت موفق در فروش گوشی های هوشمند در بازه تحت مطالعه ۳ شرکت ملیتی چینی دارند و این می تواند زنگ خطری برای شرکت های سامسونگ،اپل و سایر رقبا باشد.

ارسال نظر