آیفون های بعدی به مودم های 5G اینتل مجهز می‌شوند

رسانه کلیک – اپل برای مودم آیفون از تجهیزات و تولیدات هر دو شرکت کوالکام و اینتل استفاده می‌کند، ولی طبق اعلام شرکت Fast Company، به نظر می‌رسد همکاری اپل و اینتل باعث شود سخت‌افزارهای 5G اینتل به آیفون های آینده راه پیدا کند.

آیفون های بعدی به مودم های 5G اینتل مجهز می‌شوند

شاید فکر کنید این قضیه ارتباطی به دعوای حقوقی اپل و کوالکام داشته باشد، ولی گزارش شرکت Fast Company نشان می‌دهد که این موضوع صرفاً به دلایل حرفه‌ای رخ داده و بیشتر به خاطر این است که بر خلاف کوالکام، اینتل می‌تواند نیاز اپل را در زمینه سفارشی‌سازی قطعات برطرف کند.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر گروه کوچکی درون شرکت اینتل در حال کار بر روی سخت‌افزار 5G هستند تا بتوانند به موقع آن را آماده کنند.

پیش از این نیز گزارش‌هایی مبنی بر اینکه آیفون به کاربران خود سرعت‌های گیگابایتی ارائه نخواهد کرد، در رسانه های مختلف منتشر شد و علت این موضوع نیز محدودیت‌های سخت‌افزارهای اینتل عنوان شد. به عبارت دیگر، حتی اگر سخت‌افزار کوالکام می‌توانست به این سرعت‌ها برسد، اپل برای حفظ تجربه کاربری برابر در سراسر محصولات خود آن را به شکل مصنوعی محدود می‌کرد.

گفتنی است، همکاری اپل و اینتل و هیچ کدام از این اخبار به طور رسمی تایید نشده و بهتر است روی آن‌ها حساب نکنید، اما در آینده با عرضه دستگاه‌های بعدی می‌توانیم دریابیم که این شرکت به استفاده از سخت‌افزارهای 5G اینتل روی آورده است یا خیر.

منبع: ubergizmo

ارسال نظر