ویژگی جالب iOS 10 در شناسایی WiFi اطراف

شرکت اپل در طراحی IOS10 در گوشی های آیفون و آیپد تنظیماتی را ایجاد کرده است تا کاربران در صورت اتصال اتوماتیک به وای فای رایگان مشکوک، هشدار را دریافت کنند.

ویژگی جالب iOS 10 در شناسایی WiFi اطراف

به گزارش کلیک، این روزها یکی از بزرگترین معضلات گوشی های هوشمند و گجت ها اتصال به سیستم وای فای رایگان در برخی نقاط است، که گاها امنیت کاربران را با خطرات جدی روبرو می کند.

شرکت اپل برای جلوگیری از احتمال این نوع از سواستفاده ها، تنظیماتی را بروی ios10 قرار داده است تا به محض اتصال کاربر به یکی از شبکه های وای فای مشکوک با هشداری شخص را از وجود احتمال سرقت اطلاعات و به خطر افتادن امنیت آگاه کند. بر خلاف باور عمومی این هشدار به طور مستقل و بدون انجام تنظیمات در سیستم وای فای گوشی همراه و گجت ها روی نخواهد داد. برای قراردادن این هشدار به قسمت تنظیمات وای فای رفته و اینگونه عمل کنید:

wifi

در قسمت پایین گزینه تنظیمات شبکه وای فای گزینه Security Recommendation قرار دارد که با انتخاب گزینه i در کنار قسمت مربوطه می توانید در صورت اتصال به وای فای مشکوک از سرقت اطلاعات خود جلوگیری کنید. در این حالت گوشی شما در صورت اتصال به سیستم نا معتبر وای فای با ارسال پیامی شما را از خطرات احتمالی این رویداد آگاه می کند.

با رواج استفاده از وای فای های عمومی رایگان و به کارگیری مراکز خرید و یا موسسات از این امکان برای جلب مخاطبان و یا مشتریان بیشتر، باید بیش از پیش مراقب خطرات احتمالی این روند بود چرا که با انتخاب و اتصال به یک وای فای رایگان کاربر عملا اطلاعات گوشی خود را در اختیار سرور قرار داده است.

ارسال نظر