مقایسه‌ تصویری پنج آیپد برتر کمپانی اپل

آیپدهای اپل یکی از پرطرفدارترین تبلت‌های کنونی موجود در بازار هستند. سری محصولات آیپد اپل از هر نظر محصولاتی باکیفیت و با پتانسیل بالا محسوب می‌شوند.کلیک -  در این مقاله قصد داریم که پنج نمونه از بهترین آیپدهای اپل را به صورت تصویری به یکدیگر مقایسه کنیم. بنابراین اگر قصد خرید آیپدهای اپل را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما قبل از تصمیم‌گیری قطعی، این مقاله را مطالعه کنید و تفاوت‌های مابین پنج آیپد برتر اپل را به درستی درک نمایید. پنج آیپد مد نظر ما به شرح زیر هستند:

مقایسه‌ تصویری پنج آیپد برتر کمپانی اپل

کلیک - در این مقاله قصد داریم که پنج نمونه از بهترین آیپدهای اپل را به صورت تصویری به یکدیگر مقایسه کنیم. بنابراین اگر قصد خرید آیپدهای اپل را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما قبل از تصمیم‌گیری قطعی، این مقاله را مطالعه کنید و تفاوت‌های مابین پنج آیپد برتر اپل را به درستی درک نمایید. پنج آیپد مد نظر ما به شرح زیر هستند:

  • آیپد پرو (iPad Pro)
  • آیپد ایر 2 (iPad Air 2)
  • آیپد مینی 4 (iPad Mini 4)
  • آیپد ایر (iPad Air)
  • آیپد مینی 2 (iPad Mini2)

سایز و اندازه

1 در تصویر فوق، ابعاد کلی بدنه‌ی پنج آیپد نامبرده شده را مشاهده می‌کنید. در بین این پنج محصول ضخامت بدنه‌ی آیپد ایر 2 و آیپد مینی 4 نسبت به سایر محصولات کمتر بوده و برابر با 6.1 میلیمتر است. آیپد پرو اپل هم علارغم بهره‌مند بودن از صفحه نمایشی بسیار بزرگ، ضخامت بدنه‌ بسیار ناچیزی دارد.

وزن

3 هر پنج مدل از آیپدهای نامبرده شده‌ی اپل در دو نسخه‌ی متنوع با قابلیت پشتیبانی از اتصال LTE و بدون این قابلیت (WiFi Only) عرضه می‌شوند. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید از نظر وزنی هر دو نسخه از آیپد مینی 4 اپل نسبت به سایر محصولات سبک‌تر است. در سمت مقابل بزرگ بودن آیپد پرو اپل منجر شده که وزن آن در هر دو شرایط از چهار محصول دیگر بیشتر باشد. البته باید توجه داشته باشید که وزن آیپد پرو با توجه به ابعاد آن فوق‌العاده عالی بوده و نسبت به سایر محصولات هم اندازه بسیار ناچیز است، بنابراین تصور نکنید که طراحی آیپد پرو از این نظر دچار عیب و نقصی است.

جنس بدنه

5 اپل همواره در طراحی محصولات خود به کیفیت ساخت اهمیت خاصی می‌دهد. از اینرو تمامی آیپدهای نامبرده شده‌ی اپل از بدنه‌ای تمام فلزی و آلومینومی بهره‌مند هستند.

صفحه کلید

7 کمپانی اپل تنها برا آیپد پرو خود صفحه کلیدی اختصاصی را طراحی و تولید کرده و این محصول را به عنوان لوازم جانبی آیپد پرو به فروش می‌رساند. اما سایر آیپدهای اپل هم از صفحه کلیدهای گوناگون پشتیبانی می‌کنند. این صفحه کلیدها به طور مستقیم توسط خود کمپانی اپل و به طور اختصاصی برای آیپد مد نظر طراحی نشده است، ما در هر حال می‌تواند کارایی‌های لازم را برای شما به همراه داشته باشد.

شایان ذکر است که آیپد پرو اپل به منظور اتصال و استفاده از صفحه کلید اختصاصی خود اب پورت اتصال کانکتور هوشمندی بهره می‌برد، اما آیپدهای دیگر اپل بدین منظور از اتصال بلوتوث استفاده می‌کنند.

قلم نوری Apple Pencil

9 برای تمامی مدل‌های آیپدهای اپل قلم‌های نوری متنوعی عرضه شده است، اما این قلم‌ها به طور اختصاصی از سوی اپل برای این محصولات طراحی نشده و اصطلاحا محصولاتی از سازندگان سوم شخص است. اما آیپد پرو اپل در این زمینه تفاوت عمده‌ای با سایر ایپدهای نامبرده شده دارد. اپل برای آیپد پرو قلم نوری اختصاصی را با نام Apple Pencil عرضه کرده است که عملکرد آن در کنار آیپد پرو اپل کم نظیر خواهد بود.

همانطور که اشاره کردیم، این قلم نوری به طور اختصاصی برای آیپد پرو اپل طراحی شده است. بنابراین شما نمی‌توانید آن را بر روی هیچ محصول دیگری به کار بگیرید. شایان ذکر است که قیمت Apple Pencil آیپد پرو اپل برابر با 99 دلار در نظر گرفته شده است.

تنوع رنگی

11 آیپد پرو، آیپد ایر 2 و آیچد مینی 4 اپل از نظر تنوع رنگی شامل سه رنگ متنوع خاکستری، نقره‌ای و طلایی می‌شوند. اما آیپد ایر و آیپد مینی 2 اپل از این نظر شامل دو رنگ خاکستری و نقره‌ای خواهند بود.

اندازه‌ی صفحه نمایش

13 مطمئنا اندازه‌ی صفحه نمایش یکی از اولین معیارهای شما به منظور انتخاب تبلت مد نظرتان است. در بین پنج آیپد نامبرده شده، آیپد پرو از تمامی محصولات دیگر بزرگ‌تر بوده و صفحه نمایش آن نمایشگری 12.9 اینچی است. صفحه نمایش آیپد ایر 2 و آیپد ایر اپل 9.7 اینچی بوده و آیپد مینی 2 و آیپد مینی 4 اپل نیز ار صفحه نمایش‌هایی 7.9 اینچی بهره‌مند هستند.

وضوح تصویر صفحه نمایش

15 وضوح تصویر صفحه نمایش آیپد‌های نامبرده‌ی اپل به جز آیپد پرو، کاملا یکسان هستند. بنابراین وضوح تصویر صفحه نمایش آیپد ایر 2 ، آیپد ایر، آیپد مینی 2 و آیپد مینی 4 برابر با 1536 در 2048 پیکسل است. اما به دلیل ابعاد متفاوت صفحه نمایش‌های آیپدهای مینی و آیپدهای ایر اپل، تراکم پیکسلی آن‌ها متفاوت خواهد بود. تراکم پیکسلی آیپدهای مینی اپل برابر با 326 پیکسل در هر اینچ بوده و تراکم پیکسلی آیپد‌های ایر اپل معادل با 264 پیکسل در هر اینچ است.

اما در سمت مقابل آیپد پرو اپل که از صفحه نمایشی 10.2 اینچی بهره می‌برد، وضوح تصویر 2048 در 2732 پیکسلی را ارائه می‌کند. بنابراین تراکم پیکسلی نمایشگر این محصول برابر با 264 پیکسل در هر اینچ خواهد بود.

پوشش ضد بازتاب نور

17 به غیر از آیپد ایر و آیپد مینی 2 اپل، سه محصول دیگر نامبرده شده از پوشش ضد بازتاب نور در صفحه نمایش خود بهره‌مند هستند.

اسکنر اثر انگشت

19 اپل از سال 2014، اسکنر تشخیص اثر انگشت را در دکمه‌ی Touch ID آیپدهای خود به کار گرفت. بنابراین آیپد پرو، آیپد ایر 2 و آیپد مینی 4 این کمپانی از اسکنر تشخیص اثر انگشت کاربر بهره می‌برند و آیپئ مینی 2 و آیپد ایر از این قابلیت بی‌بهره هستند.

سیستم روی یک چیپ (SoC)

21 تراشه‌های به کار گرفته شده در آیپدهای مد نظر ما نسبت به یکدیگر کاملا متفاوت است. البته آیپد ایر و آیپد مینی 2 اپل هر دو از سیستم روی چیپ A7 با پردازنده‌ی مرکزی دو هسته‌ای بهره‌مند هستند، اما فرکانس کاری هسته‌های پردازشگر آن‌ها متفاوت است.

از نظر جدیدتر بوده تراشه، مطمئنا آیپد پرو اپل با بهره‌مندی از تراشه‌ی A9X در رده‌ی نخست قرار خواهد گرفت. از نظر قدرت عملکرد هم این سیستم روی یک چیپ نسبت به سایر تراشه‌های به کار گرفته شده در آیپدهای نامبرده شده قدرتمندتر است. تراشه‌ی A9X اپل از پردازنده‌ی مرکزی دو هسته‌ای با فرکانس کاری 2.3 گیگاهرتز بهره‌مند است.

آیپد مینی 4 اپل هم تراشه‌ی A8 با پردازنده‌ی مرکزی دو هسته‌ای و فرکانس 1.5 گیگاهرتز بهره می‌برد. اپل همچنین در آیپد ایر 2 خود از سیستم روی چیپ A8X استفاده کرده که پردازنده‌ی مرکزی سه هسته‌ای با فرکانس 1.5 گیگاهرتز را ارائه می‌کند.

ظرفیت رم

23 رم به کار گرفته شده در آیپد مینی 2 و آیپد ایر اپل ظرفیت 1 گیگابایتی دارد. همچنین رم آیپد ایر 2 و آیپد مینی 4 ظرفیت 2 گیگابایتی را ارائه می‌کند. اما آیپد پرو اپل از این نظر برتری چشمگیری نسبت به چهار آیپد دیگر داشته و از رمی 4 گیگابایتی بهره‌مند است.

حافظه‌ی داخلی

25 اپل همواره محصولات خود را از نظر ظرفیت حافظه‌ی داخلی در نسخه‌های متنوعی عرضه می‌کند. آیپد پرو این شرکت از این نظر در دو نسخه‌ی متنوع با ظرفیت‌های 32 و 128 گیگابایتی عرضه شده است. آیپد ایر 2 و ایپد مینی 4 از این نظر شمال سه نسخه‌ی متنوع با ظرفیت‌های 16، 64 و 128 گیگابایت می‌شوند. در سمت مقابل آیپد ایر و ایپد مینی 2 اپل از نظر حافظه‌ی داخلی در دو نسخه‌ی 16 و 32 گیگابایتی عرضه می‌شوند.

باتری

27 کاملا طبیعی است که با تجهیز آیپد پرو اپل به صفحه نمایشی 10.2 اینچی و با وضوح تصویر بسیار بالا، باید باتری با توان و ظرفیت بالا نیز برای این محصول در نظر گرفته شود. از اینور آیپد پرو اپل از یک باتری 10307 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. با این وجود کمپانی اپل تخمین زده که باتری تمامی آیپدهای این شرکت بتوانند چیزی در حدود 10 ساعت دوام را در شرایط پخش ویدئویی به همراه اتصال WiFi ارائه کنند. در واقع نسبت اپل برای انتخاب ظرفیت باتری در آیپدهایش همین 10 ساعت توان بوده است.

دوربین

29

دوربین اصلی آیپد پرو، آیپد ایر 2 و آیپد مینی 4 اپل از سنسوری 8 مگاپیکسلی تشکیل شده و همچنین هر سه‌ی این محصولات از سنسور دوربین سلفی 1.2 مگاپیکسلی بهره می‌برند. اما در سمت مقابل دوربین اصلی آیپد ایر و آیپد مینی 2 اپل از سنسوری 5 مگاپیکسلی تشکیل شده است. ضمنا دوربین سلفی این دو محصول از سنسور مشابه 1.2 مگاپیکسلی بهره‌مند است.

قابلیت برقراری اتصال LTE

31 همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم، پنج نمونه‌ی مد نظر از آیپدهای اپل قابلیت پشتیبانی از اتصال LTE را ارائه می‌کنند. البته در شرایطی که این مدل از آیپدهای اپل را انتخاب کنید ملزم به پرداخت هزینه‌ی بیشتری نیز خواهید شد.

اسپیکر

33 از نظر اسپیکر، آیپد پرو اپل تنها آیپدی است که به چهار اسپیکر قدرتمند مجهز شده است. چهار آیپد بعدی نامبرده شده همگی از اسپیکرهای دوبل بهره‌مند هستند.

سیستم عامل

35 خوشبختانه هر پنج آیپد مد نظرمان قابلیت استفاده از سیستم عامل آی او اس 9 را دارند و به نوعی از این سیستم عامل بهره‌مند هستند.

قابلیت تقسیم صفحه و مولتی‌تسیکینگ

37 قابلیت تقسیم صفحه و مولتی تسکینگ در واقع همان Split-Screen Multitasking است که اپل آن را به سه شیوه‌ی گوناگون قابل استفاده کرده است. تمامی آیپدهای نامبرده شده‌ی اپل از برخی از شیوه‌های مولتی تسیکنگ و تقسیم صفحه نمایش پشتیبانی می‌کنند. اما تنها آیپد پرو، آیپد ایر 2 و آیپد مینی 4 اپل هستند که از قابلیت Split View پشتیبانی به عمل می‌آورند.

لازم به ذکر است که قابلیت Split View به شما اجازه می‌دهد تا صفحه نمایش دستگاه را به دو نیم تقسیم کرده و در هر یک از بخش‌های آن یک اپلیکیشن خاص و مجزا را اجرا و به طور همزمان از هر دو اپلیکیشن‌ مد نظرتان استفاده کنید. به طور کلی هر چه صفحه نمایش دستگاه بزرگ‌تر باشد، استفاده از این قابلیت نیز لذت‌بخش‌تر خواهد بود. بنابراین بهترین تجربه‌ی مربوط به قابلیت تقسیم و صفحه و مولتی‌تسیکینگ را در شرایط استفاده از آیپد پرو اپل مشاهده خواهید کرد.

تاریخ عرضه

39 آیپد پرو و آیپد مینی 4 اپل محصولات سال 2015 هستند. این موضوع در حالیست که آیپد ایر 2 اپل در سال 2014 میلادی و طی ماه اکتبر عرضه شد. آیپد مینی 2 و آیپد ایر هم در سال 2013 میلادی عرضه شدند.

قیمت پایه‌

41 منظور از قیمت پایه‌ در واقع قیمت ارزان‌ترین نسخه‌ی هر یک از این محصولات است. به عنوان مثال اگر یک تبلت از نظر حافظه‌ی داخلی شامل دو نسخه‌ی 32 و 64 گیگابایتی باشد، قیمت پایه‌ آن مربوط به نسخه‌ی 32 گیگابایت این محصول خواهد بود.

در تصاویر فوق قیمت‌های پایه‌ای پنج آیپد مد نظر ما نمایش داده است. همانطور که می‌بینید ارزان‌ترین محصولی که می‌توانید از لیست فوق خریداری کنید، آیپد مینی 2 اپل با قیمت 269 دلار است و همچنین گرتن‌ترین محصولی که قادر می‌توانید خریداری کنید آیپد پرو اپل با قیمت پایه‌ای 799 دلار است.

منبع: gizmag

ارسال نظر