پایان یک شایعه توسط اپل: 6s می تواند اجسام را وزن کند؟

گوشي آيفون مدل 6s، ممكن است مجهز به ویژگی "لمس قدرتي" باشد و این در حالی است که در حال حاضر برخی مدل های گوشي هاي Huawei، قادر به وزن کردن یک پرتقال و یا حتی یک سیب هستند.

پایان یک شایعه توسط اپل: 6s می تواند اجسام را وزن کند؟

به گزارش کلیک، يكي از شگفت انگیزترین ویژگی های مدل جدید گوشی های اپل، در واقع ویژگی"لمس قدرتي" و يا توانايي ايجاد فشار روي صفحه نمايش براي باز كردن منوي جديد است. ولي شركت بزرگ چيني سازنده گوشي هاي هوشمند Huawei، اين هفته كار جالب تری انجام داد و گوشي جديدي عرضه کرده است كه مي تواند وزن اشياء را مستقيما با صفحه نمايش اندازه بگيرد.
در نمايشگاه بين المللي راديو در برلين كه IFA ناميده مي شود، شركت Huawei نشان داد كه گوشي هوشمند جديدش که Mate s نام دارد، می تواند یک پرتقال را وزن کند! اما هنوز مشخص نيست كه اين ادعا تا چه حد مي تواند دقيق باشد. با توجه به این ویژگی، Mate s در صفحه نمایش خود اعلام کرد كه يك پرتقال، داراي وزنی معادل ٢٨٠ گرم يا ١٠ اونس است و جزو ميوه های سنگيني به شمار می رود..
شركت Huawei، در مورد اینکه این مدل از گوشی هایش تا چه حدی از وزن را می توانند محاسبه نمایند و یا محدودیت های دیگر این ویژگی، سخنی به میان نیاورده است (اما احتمالا شما نمي توانيد هر روز صبح در حمام خانه خود از آن استفاده نماييد) .
استفاده از این امکان جدید هنوز خیلی روشن نیست و اينكه در عمل، شما هرچند وقت يكبار نياز به اندازه گيري وزن اشياء كوچك داريد نیز مشخص نیست ولي به هرحال، تكنولوژي به طرز خيره كننده اي، رو به پيشرفت است.
سيستم "لمس قدرتي" روش هوشمندانه اي براي استفاده از حداكثری بلادرنگ از مواردی مثل گوشی های هوشمند و یا ساعتهای هوشمند که دارای صفحات کوچت هستند، به شمار می رود.
اين سيستم به برنامه سازان گوشی های هوشمند این امکان را می دهد تا بتوانند منوها را در پس زمینه داشته باشند و تنها وقتی به اندازه کافی به آن منو فشار وارد شد، آن منو را فعال و به نمایش در آورند.
به عنوان مثال، گوشي Mate s، به كاربران امكان بزرگ نمایی روي صفحه و نمايش عكس ها و يا انجام حركات خاص در بازي ها رابا استفاده از ویژگی لمس قدرتي را مي دهد.
كمپاني اپل در سال جاري از سيستم لمس قدرتي بر روي ساعت مچي هايش رونمايي خواهد كرد و به برنامه ها، توانايي نمايش عكس ها با حداكثر اندازه بدون هدر رفتن فضاي ارزشمند حافظه را می دهد. البته این کمپانی (AAPL,Tech30) هنوز توضيحي مبني بر اينكه آيا از سيستم لمس قدرتي (يا هر نام ديگري كه ممكن است داشته باشد) براي گوشي آيفون6s، استفاده خواهد كرد يا خير نداده است.
بعيد به نظر مي رسد كه Tim cook بتواند روي صحنه نشان دهد كه گوشي آيفون 6s می تواند یک سیب را وزن کند!

منبع: insider

ارسال نظر