آیفون 7 به بدنه سرامیکی ضد آب و نمایشگر Super AMOLED مجهز می‌شود

به تازگی تصویر رندر شده آیفون 7 اپل از سوی منابع کره‌ای منتشر شده و در این تصویر به نکات جالب توجه و خاص مربوط به طراحی آیفون بعدی اپل اشاره مستقیمی شده است.

آیفون 7 به بدنه سرامیکی ضد آب و نمایشگر Super AMOLED مجهز می‌شود

به گزارش کلیک، علیرغم اینکه هنوز زمان نسبتا زیادی تا رونمایی رسمی از آیفون‌های جدید اپل باقی مانده، شایعات زیادی در رابطه با آن‌ها شنیده می‌شود. به طور کلی آیفون‌های اپل از جمله محصولاتی هستند که هر ساله بیشتری توجه عموم کاربران را به سمت و سوی خود جلب می‌کنند. پیش از صحبت‌های زیادی در رابطه با آیفون 7 اپل و خصوصیات و ویژگی‌های این محصول به میان آمد. به عنوان مثال گفته شده بود که ظاهرا اپل قصد دارد که سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری را از بدنه این محصول حذف کرده و بدین ترتیب ضخامت کلی بدنه دستگاه را کاهش دهد.

اما ساعاتی پیش شاهد انتشار تصویر رندر شده‌ای از آیفون 7 اپل بودیم. در این تصویر به مشخصات جالب توجه‌ای از این محصول اشاره مستقیمی شده و برخی از شایعات پیشینی که در رابطه با آیفون 7 منتشر شده بودند هم مورد تایید واقع شدند. در تصویر ارائه شده به یک نکته بسیار عجیب اشاره شده است. در این تصویر صفحه نمایش آیفون 7 از نوع Super AMOLED معرفی شده، این موضوع در حالیست که انتظار نداشتیم اپل تا پیش از سال 2018 میلادی نسبت به استفاده از پنل‌های نمایشگر AMOLED در آیفون‌هایش اقدام کند. پیش از این منابع متعدد و کارشناسان زیادی پیش بینی کرده بودند که حداقل تا پیش از سال 2018 یا 2019 خبری از تجهیز آیفون‌های اپل به صفحه نمایش‌های AMOLED نخواهد بود. اما بر اساس تصویر رندر شده جدیدی که می‌بینید، ظاهرا آیفون 7 اپل از صفحه نمایش AMOLED بهره‌مند می‌شود.

1 نکته بعدی در رابطه با بدنه سرامیکی محصول است. همانطور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، ظاهرا پنل پشتی آیفون 7 از طراحی منحصر به فرد و متفاوتی نسبت به سایر نسخه‌های پیشین این محصول بهره‌مند می‌شود و جنس این پنل از مواد سرامیکی خواهد بود. همچنین آیفون 7 اپل به استاندارد ضد آب نیز مجهز می‌شود، این خبر را پیش از این هم از سوی برخی منابع شنیده بودیم. تراشه A10، سنسور دوربین اصلی 12 میلیون پیکسلی نوع iSight، قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع، اسکنر اثر انگشت یا Touch ID سریع‌تر، قاب فلزی جدید و تکنولوژی تاچ سه بعدی (3D Touch) پیشرفته‌تر هم از دیگر مشخصات احتمالی آیفون 7 اپل محسوب می‌شوند. اما نکته بعدی قابل ذکر مربوط به حذف سوکت 3.5 میلیمتر هندزفری از بدنه این محصول است. همانطور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، اپل این سوکت را از بخش زیرین آیفون 7 حذف کرده و بدین ترتیب ضخامت کلی بدنه این محصول را کاهش داده است. با توجه به اطلاعاتی که در این تصویر ارائه شده می‌توانیم نتیجه‌گیری کنیم که امسال شاهد رونمایی اپل از اولین آیفون مجهز به نمایشگر Super AMOLED، بهره‌مند از استاندارد ضد آب و بدن سوکت 3.5 میلیمتر هندزفری خواهیم بود.

البته نباید فراموش کنیم که صحت اطلاعات فوق هنوز به طور رسمی از سوی اپل به تایید نرسیده و این کمپانی همواره از نظر رازداری شرکتی موفق بوده است. با این وجود بدون تردید در آینده نزدیک و با نزدیک‌تر شدن به ماه سپتامبر، شاهد انتشار اخبار و شایعات گسترده‌تری در رابطه با آیفون 7 اپل خواهیم بود. نظر شما در رابطه با این موضوع و تصویر منتشر شده چگونه است؟ به نظر شما اپل می‌تواند آیفون 7 را به صفحه نمایش Super AMOLED مجهز کند؟

منبع: phonearena

ارسال نظر