همه چیز در رابطه با آیفون 7 اپل

محصولات آیفون یکی از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین گوشی‌هایی هستند که هر ساله از سوی شرکت اپل معرفی و عرضه می‌شوند. اپل امسال آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس خود را روانه‌ی بازار کرد و مانند همیشه استقبال چشمگیری از این محصولات صورت گرفت.

همه چیز در رابطه با آیفون 7 اپل

کلیک - رفته رفته به پایان سال 2015 میلادی نزدیک می‌شویم و با وجود اینکه هنوز زمان زیادی تا معرفی آیفون یا آیفون‌های جدید و بعدی اپل باقی مانده، شاهد انتشار شایعات گسترده‌ای در رابطه با این محصول هستیم.

انتظار می‌رود که آیفون بعدی اپل با نام اختصاصی آیفون 7 معرفی شود (البته بدون تردید در کنار این محصول نسخه‌ی پلاس آن نیز با نام آیفون 7 پلاس معرفی می‌شود). هم اکنون اگر عبارت "آیفون 7" را در گوگل جستجو کنید، مشاهده خواهید کرد که شایعات و اخبار غیر رسمی بسیار متعدد و گاها متنوعی در رابطه با این محصول ارائه شده است، اما به نظر شما کدامیک از این شایعات بیشتری به واقعیت نزدیک هستند؟ به بیان دیگر تصور معقولانه و منطقی شما از آیفون 7 اپل چگونه است؟ ما در این مقاله قصد داریم که به شرح تمامی خصوصیات و ویژگی‌های احتمالی آیفون 7 اپل بپردازیم، از اینرو نام این مقاله‌ی اختصاصی را "همه چیز در رابطه با آیفون 7" قرار دادیم.

زمان رونمایی و عرضه

تجربه نشان می‌دهد که اپل همواره آیفون‌های جدیدش را در ماه‌های سپتامبر تا اکتبر معرفی و روانه‌ی بازار می‌کند. آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس این شرکت در روز نهم ماه سپتامبر سال جاری معرفی شدند و عرضه‌ی رسمی آن‌ها از روز بیست و سوم همان ماه آغاز شد. از اینرو انتظار داریم که آیفون 7 اپل هم تقریبا در همین بازه‌های زمانی معرفی و عرضه شود.

1

همچنین ظاهرا اپل قصد دارد که در ماه آوریل سال 2016 اولین سالگرد رونمایی از ساعت مچی هوشمند خود یعنی اپل واچ (Apple Watch) را برپا سازد. برخی از افراد معتقدند که احتمال دارد اپل در این رویداد از آیفون 7 نیز رونمایی کند. اما این موضوع کمی دور از انتظار به نظر می‌رسد. تصور ما بدین صورت است که اپل در رویداد ماه آوریل خود به طور اختصاصی روی ساعت هوشمندش متمرکز شده و احتمالا نسل دوم را آن معرفی می‌کند، اگر چه شاید در کنار این موضوع، اپل به برخی از جنبه‌ها و فناوری‌های جدید آیفون اشاره‌ی کوچکی نیز داشته باشد اما رونمایی کامل از آیفون جدید اپل در این رویداد کمی غیرمعقولانه به نظر می‌رسد.

علاوه بر این خبرها، گفته شده که احتمالا آیفون در اوایل سال 2016 از نسخه‌ی جایگزین گوشی آیفون 5 اس نیز رونمایی خواهد کرد. این گوشی که ظاهرا آیفون 6 سی (iPhone 6C) نام خواهد داشت در واقع یک آیفون بهره‌مند از صفحه نمایشی کوچک‌تر نسبت به محصولات کنونی خواهد بود. شایان ذکر است که هنوز صحت این اخبار توسط اپل به تایید نرسیده، بنابراین نمی‌توان قطعا گفت که آیا اپل در اوایل سال 2016 آیفونی با صفحه نمایش کوچک‌تر را عرضه می‌کند یا خیر!

طراحی و ظاهر

به طور کلی اگر مسئله‌ی مربوط به اندازه‌ی صفحه نمایش آیفون‌های اپل را نادیده بگیریم، باید بگوییم که این شرکت از نظر طراحی و ظاهر تقریبا سبکی مشابه را در آیفون‌هایش به کار می‌برد. به بیان دیگر عموما از نظر ظاهری و سبک طراحی تفاوت‌های چندانی در نسخه‌های جدید آیفون اپل نسبت به نسخه‌های پیشین آن دیده نمی‌شود و عمده‌ترین تفاوت‌های نسخه‌های جدید آیفون نسبت به نسخه‌های پیشین آن مربوط به اجزای سخت افزاری به کار گرفته شده در آن‌ها است.

2

در واقع آیفون‌های جدید اپل همواره از نظر سخت افزاری و قابلیت‌های عملکردی بهبود و ارتقاء چشمگیری نسبت به نسخه‌های پیشین خود پیدا می‌کنند. اما ظاهرا آیفون 7 اپل از این نظر کمی متفاوت خواهد بود. بر اساس گزارش سایت 9to5mac.com ظاهرا اپل چند نمونه‌ی متمایز از آیفون 7 را طراحی کرده و هم اکنون در حال بررسی این نمونه‌هاست و نهایتا قصد دارد که نسخه‌ای یکپارچه و جامع از این نمونه‌های اولیه را به عنوان آیفون 7 اصلی خود روانه‌ی بازار کند. گفته شده که آیفون 7 اپل احتمالا به شکل کاملا ضد آب طراحی می‌شود. هم اکنون کمپانی‌های زیادی نظیر موتورولا، سامسونگ و سونی بسیاری از محصولات خود را با بهره‌گیری از استانداردها ضد آب روانه‌ی بازار می‌کنند اما این سبک طراحی هنوز از سوی اپل در آیفون‌هایش که یدک کش لقب محصولات با کیفیت بالا هستند، پیاده‌سازی نشده است.

همچنین نکته‌ی دیگری که در رابطه با آیفون 7 جالب توجه بوده و سر و صدای زیادی برپا کرده، مربوط به احتمالا بهره‌مند نشدن آن از دکمه‌ی فیزیکی Home است. ظاهرا اپل قصد دارد که این دکمه‌ی فیزیکی را از آیفون 7 خود حذف نماید و نهایتا بخش اصلی پنل جلویی دستگاه را به صفحه نمایش آن اختصاص دهد. این امر مطمئنا منجر افزایش ظرافت گوشی و ظاهر بهتر آن خواهد شد. البته اگر اپل دکمه‌ی فیزیکی Home را از ساختار آیفون 7 خود حذف کند، بدون تردید اسکنر اثر انگشت کاربر دستگاه را در بخش دیگری از آن به کار خواهد گرفت. شاید اپل صفحه نمایش آیفون 7 را با قابلیت اسکن کردن اثر انگشت کاربر طراحی نماید!

3 صفحه نمایش

بر اساس شایعات اخیر منتشر شده این احتمال وجود دارد که اپل در طراحی صفحه نمایش آیفون‌های جدیدش از پنل‌های سافایر استفاده کند. پنل‌های سافایر نسبت به پنل‌های گوریلاگلاس مقاومت بیشتری در قبال خراشیدگی و شکنندگی ارائه می‌کنند. هم اکنون نسخه‌های برتر ساعت هوشمند اپل از این نوع صفحه نمایش‌ها بهره می‌برد، از اینرو احتمال دارد که صفحه نمایش آیفون 7 اپل هم از پنل سافایر تشکیل شود. همچنین برخی از شایعات حاکی از آن است که اپل قصد دارد در آینده از نمایشگرهای نوع OLED در آیفون‌هایش استفاده کند. در این بین احتمالا آیفون 7 اپل از این نوع نمایشگرهای OLED بهره‌مند نمی‌شود چرا که ظاهرا آیفون‌های سال 2018 اپل برای اولین بار به نمایشگرهای OLED مجهز خواهند شد.

4

قابلیت‌های اتصال

بر اساس اخبار و شایعاتی که در رابطه با آیفون 7 اپل منتشر شدهف احتمالا این گوشی از سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری بهره‌مند نشده و اپل در این محصول برای اولین بار یک پورت لایتنینگ را جایگزین این سوکت خواهد کرد. این موضوع منجر می‌شود که اپل بتواند بدنه‌ی آیفون خود را به شکل بارکیک‌تری طراحی کند.

در سمت مقابل علارغم رشد چشمگیر استفاده از پورت اتصال USB-C در کامپیوترها و محصولات دیجیتال، به نظر نمی‌رسد که اپل آیفون 7 خود را به این پورت اتصال مجهز سازد. ظاهرا اپل بیشتر تمایل به استفاده از پورت لایتنینگ دارد و حتی قاب اختصاصی جدید خود یعنی Smart Battery Case را هم به گونه‌ای طراحی کرده که از طریق همین پورت لایتنینگ شارژ شده و به آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس متصل می‌شود. به طور کلی ظاهرا در آیفون 7 اپل پورت اتصال لایتنینگ دستگاه تمامی قابلیت‌های مربوط به اتصالات فیزیکی مورد نیاز به آن را برطرف می‌کند.

5 همچنین بدون تردید آیفون 7 اپل از قابلیت اتصال NFC نیز پشتیبانی به عمل خواهد آورد و از این طریق اجازه می‌دهد تا کاربران از قابلیت پرداخت الکترونیکی اختصاصی اپل یا همان اپل پی (Apple Pay) استفاده کنند.

دوربین

بنا به اخبار به دست آمده، ظاهرا اپل در آیفون 7 خود از دو سنسور دوربین 10 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی دستگاه بهره خواهد گرفت. البته هنوز نمی‌توان در رابطه با این موضوع تصمیم گیری قاطعانه‌ای به عمل آورد، اما این خبر از جمله جالب توجه‌ترین شایعات مربوط به آیفون 7 اپل محسوب می‌شود.

6 همچنین پیش بینی شده که اپل برای آیفون 7 خود از سنسور دوربین سلفی قدرتمندتری نسبت به سنسور دوربین سلفی آیفون 6 اس بهره بگیرد.

سایر قطعات سخت افزاری

انتظار می‌رود که آیفون 7 اپل به سیستم روی یک چیپ (SoC) اختصاصی و 64 بیتی A10 اپل مجهز شود. همچنین این احتمال وجود دارد که آیفون 7 از رمی 3 یا 4 گیگابایتی بهره‌مند شود، چرا که آیفون 6 اس اپل برای اولین بار به رم 2 گیگابایتی مجهز شد، پس مشاهده‌ی ارتقاء و پیشرفتی دیگر در این زمینه چندان دور از انتظار نخواهد بود.

در سال 2014 اپل برای اولین بار از نظر حافظه‌ی داخلی آیفون‌های خود را در سه نسخه‌ی 16، 64 و 128 گیگابایتی عرضه کرد. این موضوع در حالی بوده که نسخه‌های پیشین آیفون اپل از نظر حافظه‌ی داخلی شامل سه نسخه‌ی 16، 32 و 64 گیگابایتی می‌شدند. در این بین برخی از افراد معتقدند که اپل در طراحی آیفون 7 نسخه‌ای از آن را با حافظه‌ی داخلی 32 گیگابایتی نیز عرضه خواهد کرد، با این وجود هنوز مشخص نیست که ایا خبری از آیفون 7 بهره‌مند از حافظه‌ی داخلی 32 گیگابایتی می‌شود یا خیر!

منبع: cnet

ارسال نظر