دوربین آیفون ایکس در جایگاه دوم رتبه بندی DxOMark قرار گرفت

رسانه کلیک - طبق اطلاعات منتشر شده از سوی DxO Labs، دوربین آیفون ایکس بهترین عملکرد عکاسی را در بین گوشی‌های هوشمند دارد، اما در مجموعِ امتیازات نتوانسته دوربین پیکسل ۲ را شکست دهد.

دوربین آیفون ایکس در جایگاه دوم رتبه بندی DxOMark قرار گرفت

طی چند ماه گذشته شاهد تغییرات زیادی در جدول رتبه‌بندی DxOMark بوده‌ایم. در ابتدا آیفون ۸ پلاس توانست با به دست آوردن امتیاز ۹۴ به‌ صورت مشترک با گلکسی نوت ۸ در جایگاه نخست قرار گیرد. البته این موضوع دوام نداشت.

پیکسل ۲ توانست جایگاه نخست را با امتیاز مجموع ۹۸ به خود اختصاص دهد. همین امر نیز باعث شد تا نگاه‌ها به سمت آیفون ایکس برود. با وجود تکنولوژی متعددی که در دوربین اصلی آیفون X استفاده شده است، این محصول نتوانست امتیاز بالاتری از پیکسل ۲ گوگل به دست آورد.

پیکسل ۲ از یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با گشادگی درچه دیافراگم f/1.8 و یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد. این در حالی است که آیفون ایکس به یک دوربین اصلی دوگانه مجهز است که از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض با گشادگی دیافراگم f/1.8 و یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو با گشادگی دیافراگم f/2.4 بهره می‌برد. در جلوی آیفون ایکس نیز از یک دوربین ۷ مگاپیکسلی استفاده شده است.

البته باید در نظر گرفت که DxOMark تنها روی عملکرد دوربین برای عکاسی و فیلمبرداری تمرکز می‌کند و به تکنولوژی‌های دیگری مانند Face ID یا قابلیت‌های واقعیت افزوده اهمیت نمی‌دهد.

آنچه در نتایج DxOMark جلب توجه می‌کند، برتری دوربین آیفون ایکس در اکثر آزمایش‌ها نسبت به پیکسل ۲ و هواوی میت ۱۰ پرو است. DxO Labs در مورد امتیازدهی به دوربین گوشی‌های هوشمند توضیح کاملی نداده است و نمی‌دانیم سیستم نمرده‌دهی به دوربین‌ها به چه صورت عمل می‌کند. با این حال، به اکسپوژر و کنتراست امتیاز ۹۰، به دقت رنگ امتیاز ۷۹، به تکسچر امتیاز ۶۵، به زوم امتیاز ۵۸ و به بوکه امتیاز ۵۵ داده شده است. این امتیازات باعث می‌شود تا دوربین آیفون ایکس به بهترین دوربین برای عکاسی میان گوشی‌های هوشمند تبدیل شود.

فیلمبرداری جایی است که دوربین آیفون ایکس امتیازات کمی کسب کرده است. دوربین آیفون ایکس با کسب امتیاز ۸۹ در فیلمبرداری جایگاه نخست را به پیکسل ۲ داده و در مجموع با امتیاز ۹۷ در جایگاه دوم قرار گرفته است. هواوی میت ۱۰ پرو نیز با کسب ۹۷ امتیاز به‌ صورت مشترک با آیفون X در جایگاه دوم قرار دارد.

منبع: pocketnow

ارسال نظر