اپل هرگونه تغییر در فناوری تشخیص چهره آیفون X را تکذیب کرد

رسانه کلیک - از زمان معرفی آیفون X، بازار شایعات در مورد این مدل همچنان داغ است. بسیاری عقیده دارند که فناوری تشخیص چهره آیفون X از قطعات سخت‌افزاری بسیار پیچیده‌ای برخوردار است که تولید انبوه آن را با مشکل مواجه می‌کند. 

اپل هرگونه تغییر در فناوری تشخیص چهره آیفون X را تکذیب کرد

اپل قصد دارد تا آیفون های پیش‌فروش شده را در تاریخ ۳ نوامبر (۱۲ آبان) به بازار عرضه کند. با این حال همچنان بازار شایعات در مورد جدیدترین مدل آیفون داغ است. پیش از این رسانه‌های بسیاری اعلام کرده بودند آیفون X به دلیل سخت‌افزار بسیار پیچیده به تولید انبوه نمی‌رسد.

بسیاری دیگر معتقدند، مقامات اپل ناچارند از برخی ویژگی‌های فناوری تشخیص چهره آیفون X چشم‌پوشی کنند تا سرعت تولید آن افزایش و در نتیجه با تیراژ بالاتری در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

سنسورهایی که در آیفون X به کار رفته مشابه سنسورهایی است که در Kinect استفاده شده است. حال بنابر گزارشات برخی خبرگزاری‌ها، استفاده از این سخت‌افزار کار را برای تأمین کنندگان قطعات آن بسیار سخت کرده؛ چرا که زمان لازم برای تهیه و تولید آن را ندارند.

بسیاری از خبرگزاری ها پیش‌تر اعلام کردند که اپل قصد دارد تا حساسیت و دقت فناوری تشخیص چهره آیفون X را کاهش و در مقابل تولید آن را افزایش دهد. اپل محدودیت‌های بسیاری در تولید قطعات آیفون X قائل شده تا دستگاهی که در نهایت ساخته می‌شود از هر نظر بدون ایراد باشد.

تمام این صحبت‌ها در حد گمانه‌زنی است و هنوز معلوم نیست که آیا اپل به منظور تولید انبوه، از برخی ویژگی‌های منحصر به فرد این مدل صرف نظر می‌کند یا خیر. حتی اگر برخی از مشخصه‌های ویژگی تشخیص چهره این مدل، حذف شود باز هم دقت این فناوری نسبت به فناوری حسگر اثر انگشت بالاتر است.

حال شرکت اپل طی بیانیه‌ای اعلام کرد که دقت سنسورهای فناوری تشخیص چهره آیفون X به دلیل تسریع روند تولید، حذف نمی‌شود و دقت و حساسیت سنسورهای آن، عیناً مشابه همانی است که در جریان رویداد اپل از آن صحبت شد.

سخنگوی اپل در بیانیه‌ای اظهار داشت: «این شرکت دقت و قدرت این فناوری را فدای تولید انبوه نکرده است. میزان استقبال کاربران از این ویژگی، برای ما بسیار جالب بوده و همه تلاش ما این است تا این فناوری، همان‌گونه که معرفی شد، در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد. این ویژگی دقیق‌ترین ویژگی در حوزه فناوری‌های بیومتریک است و در واقع استانداردی طلایی در این حوزه به شمار می‌رود».

ارسال نظر