لو رفتن فعالیت اپل در زمینه پزشکی توسط ایمیل های FDA

شرکت اپل یکی از بزرگ ترین و معتبر ترین شرکت ها در زمینه تولید تبلت، لپ تاپ و گوشی های تلفن همراه است. محصولات این شرکت که با نام های iPad، iMac، iPhone و غیره به بازار عرضه می شود توانسته نظر طرفداران زیادی را به خود جلب کند. اما اخیراً منابع آگاه و نزدیک به این شرکت خبر از فعالیت آ در زمینه تولید تجهیزات پزشکی می دهند.

لو رفتن فعالیت اپل در زمینه پزشکی توسط ایمیل های FDA

اما اخیراً منابع آگاه و نزدیک به این شرکت خبر از فعالیت آ در زمینه تولید تجهیزات پزشکی می دهند.

به گزارش کلیک ، منابع خبری نزدیک خبرهایی در زمینه فعالیت اپل در زمینه تولید تجهیزات پزشکی منتشر کرده اند. البته بر اساس این اخبار اپل عجله ای در این زمینه ندارد و قصد ندارد تا به سرعت محصولات و تجهیزات پزشکی خود را به سرعت تولید کند.

با وجود این که هنوز از طرف شرکت اپل خبری در زمینه فعالیت و یا علاقه این شرکت برای تولید تجهیزات پزشکی منتشر نشده است اما ایمیل های منتشر شده این شرکت با سازمان غذا و دارو آمریکا نشان می دهد که این غول تکنولوژی قصد تولید تجهیزات سلامت را دارد. به نظر می رسد این شرکت تمایل دارد تا فعالیت آن در این زمینه به نحوی مسکوت بماند.

ایمیل های منتشر شده شرکت اپل توسط خبرگزاری MobileHealthNews حاکی از تماس مداوم شرکت اپل با FDA یا همان سازمان غذا و داروی آمریکا در طول سه سال گذشته است. البته بیش از این نیز ملاقات مدیریان شرکت اپل و مسئولان سازمان غذا و دارو آمریکا در سال ۲۰۱۳ میلادی یعنی حدود ۳ سال پیش بعث انتشار شایعاتی در زمینه فعالیت این شرکت برای تولید ابزار و تجهیزات پزشکی شده بود.

آخرین ایمیل رد و بدل شده بین اپل و FDa نشان می دهد که اپل در حال طراحی و تولید اپلیکیشنی برای تشخیص بیماری پارکینسون است. به علاوه این ایمیل نشان می دهد که اپل در حال تولید دستگاه سنجش قلب و ضربان است. پیش از این اپل برای تشخیص بیماری پارکینسون از طریق فریم ورک CareKit نیز اقداماتی انجام داده بود.CareKit پلت فرمی است که به محققان اجازه می دهد تا نرم افزارهای را که طراحی کرده اند از طریق آن بررسی و آزمایش کنند. این فریم ورک دارای اپلیکیشنی بوده که با همکاری Sage Bionetworks و دانشگاه راچستر طراحی شده بود. در واقع در این اپلیکیشن به همراه فریم ورک آن از سنسورهایی برای اندازه کیری حرکات، میکروفون برای تحلیلی صدا و یکی یک آزمون on-screen برای بررسی و ارزیابی عکس العمل و میزان مهارت و چالاکی کاربر برای انجام کارهای مختلف استفاده می شده است.

ایمیل های ارسال شده بین دیویا نگ از شرکت اپل و پاکول پاتل، مدیر بخش سلامت دیجیتال سازمان غذا و دارو نشان می دهند که سازمان غذا و دارو به صورت مستقیم در طراحی و ساخت این اپلیکیشن دخالت داشته است. در این ایمیل مواردی در خصوص ملاقاتی بین اپل و سازمان غذا و دارو آمریکا در خصوص صحبت درباره موضوعاتی مثل استفاده از اپلیکیشن برای تشخیص پارکینسون و نظارت و درمان از راه دور ذکر شده است. و از طرفی در این ایمیل ذکر شده است در صورتی که سازمان مایل باشد می تواند اطلاعات بیشتری از طرف اپل در اختیار داشته باشد.

اما ایمیل منتشر شده دیگر که میان رابین گلدستاین مشاور اصلی اپل و پاتل مدیر بخش سلامت دیجیتال سازمان رد و بدل شده است نشان دهنده یک قرار ملاقات میان نمایندگان دو طرف برای صحبت در زمینه تولید دو محصول یکی برای سنجش و بررسی ضربان قلب و دیگری سیستم های وابسته و مورد نیاز آن، بوده است.

در این ایمیل های متشر شده اشاره هایی نیز به نوعی تجهیزات پوشیدنی برای بررسی و سنجش سلامت قلب نیز شده است. در اپل واچ نیز پیش از این سخت افزاری برای محاسبه و بررسی میزان ضربان قلب شده است. از طرفی استارتاپ هایی نیز در زمینه افزودن امکانات سنجش و ارزیابی سلامت که مرتبط با پزشکی نیز هستند برگزار شده است. در واقع هدف این استارتاپ ها افزودن امکاناتی به اپلیکیشن ها برای کمک به افراد و بیماران در تشخیص مشکلات قلبی احتمالی که ممکن است با آن مواجه شوند بوده است.

اگرچه روند پیشرفت و فعالیت اپل در زمینه تکنولوژی مربوط به سلامت کند است اما می توان گفت این روند پیوسته است. بعد از معرفی اپلیکیشن Apple Health توسط اپل این شرکت نرم افزارهای فریم ورکی طراحی کرده است که می توانند به CareKit این شرکت افزوده شوند.

قبلاً تیم کوک که اپل قصد ندارد تا اپل واچ را در اختیار FDA قرار دهد زیرا این کار مانعی بر سر راه نوآوری های این شرکت خواهد بود. البته در اداکه نیز اشاره کرده بود که از افزودن ابزار و امکانات بیشتر در کنار اپل واچ استقبال خواهد کرد. در واقع بر اساس آنچه تیم کوک اظهار داشته است اپلیکیشن ها و یا حتی سخت افزارهای دیگری برای اهداف مختلف می توانند به اپل واچ اضافه شوند.

اپل تنها غول تکنولوژی نیست که در زمینه تولید محصولات پزشکی فعالیت می کند. آلفابت نیز پیش از این ساعتی طراحی کرده بود که از آن برای اندازه گیری و سنجش ضربان و فعالیت قلب می توان استفاده کرد.

البته ایمیل های ارسال شده میان اپل و سازمان غذا و دارو حاکی از فعالیت گسترده اپل در زمینه تولید تجهیزات پزشکی هستند. هر چند مدیر عامل اپل و همکارانش تمایل دارند که این فعالیت ها با روندی کند اما پیوسته انجام شود. که البته هر زمان که این گروه بخواهند می توانند با سرعت بیشتری این فعالیت ها را انجام دهند.

ارسال نظر