استفاده از تراشه اختصاصی اپل در نسل بعدی مک بوک پرو

رسانه کلیک - اپل پردازنده های آیفون و آیپد را تولید می کند. با این حال این شرکت برای تامین پردازنده های آیمک و مک بوک به شرکت اینتل وابسته است. بر اساس گزارشات جدید، نسل آینده مک بوک پرو به پردازنده اختصاصی اپل مجهز می شود.

استفاده از تراشه اختصاصی اپل در نسل بعدی مک بوک پرو

بلومبرگ گزارش جدیدی منتشر کرده که بر اساس آن اپل در سال آینده حداقل از سه مک جدید رونمایی می کند. این سه مدل شامل یک نسخه دسکتاپ و دو لپ تاپ است. این محصولات با نسل های گذشته خود تفاوت ویژه ای خواهند داشت. در نسل جدید این دستگاه ها از پردازنده های اختصاصی اپل استفاده خواهد شد.

در گذشته شایعات به توسعه پردازنده های اختصاصی اپل برای استفاده در مک بوک اشاره کرده بودند. با توجه به این موضوع که آیفون ها و آیپدهای تولیدی اپل به پردازنده های اختصاصی این شرکت مجهز هستند، توسعه پردازنده های قدرتمندتر توسط این کمپانی تعجب برانگیر نیست.

اپل به تازگی آیمک پرو را روانه بازار کرده که از تراشه اختصاصی T2 بهره می برد. این تراشه وظیفه پردازش تصاویر برای فیس تایم، حفظ امنیت فضای ذخیره سازی و کمک به شروع برنامه ها بدون نیاز به پردازنده اصلی را برعهده دارد. علاوه بر این تراشه، اپل برای تاچ بار مک بوک پرو از تراشه مخصوصی استفاده می کند.

مک بوک پرو

استفاده از پردازنده های اختصاصی اپل در محصولات این شرکت باعث می شود اپل بتواند کنترل بهتری بر روی دستگاه های خود داشته باشد. علاوه بر این موضوع، اپل می تواند محصولاتی مانند مک بوک پرو را به ویژگی های منحصر به‌فردی مجهز کند.

در حال حاضر اطلاعات زیادی در رابطه با 3 مک جدید اپل در دسترس ما قرار ندارد. در گزارش بلومبرگ به این موضوع اشاره شده که اپل با توسعه پردازنده های جدید خود به دنبال کنار گذاشتن اینتل است. هم اکنون اینتل به علت مشکل Meltdown/Spectre مورد سرزنش بسیاری از منتقدان قرار دارد.

ارسال نظر