WWDC16: نسخه جدید Mac OS X با نام macOS Sierra معرفی شد

در کنفرانس WWDC اپل از نسخه بعدی OS X رونمایی کرد و نام تجاری جدیدی برای آن برگزیده است: macOS Sierra

WWDC16: نسخه جدید Mac OS X با نام macOS Sierra معرفی شد

به گزارش کلیک، پس از ۱۵ سال با عنوان "OS X" اپل نام سیستم عامل دسکتاپ خود را به macOS تغییر داد. با این بروز رسانی، هر چهار سیستم عامل اپل طرح نامگذاری مشترکی را به اشتراک می‌گذارند. این سیستم عامل هاiOS ، watchOS، tvOS، و در حال حاضر macOS هستند.

این به معنای تغییر همه جانبه OS X نیست، بلکه هنوز هم همان سیستم عامل OS X است که عاشقش بودید، به اضافه ویژگی‌های مفید و ضروری که با به روز رسانی به ارمغان می‌آیند.

بزرگترین ویژگی امسال Siri است. پنج سال پس از معرفی آن، اپل در نهایت Siri را به مک آورد.

درmacOS ، Siri تقریبا به طور یکسان مانند iOS کار می‌کند. با کلیک بر روی آیکون Siri در نوار منو، قادر خواهید بود از طریق آن پیام‌های متنی ارسال کنید، نرم افزارها را باز کنید، به زمان فیلم‌ها و آمارهای ورزش نگاه بیاندازید، و غیره، هر چند این قابلیت‌ها بر روی آیفون و آی‌پد نیز مهیا بودند اما می ‌واند بیش از این‌ها را نیز انجام دهید. Siri در مک‌بوک‌ها نیز قادر است در میان فایل‌های شما جستجو کند و می‌تواند جستجوها را در Notification Center مک ذخیره کند.

دو ویژگی مفید دیگر آن قسمت‌های جدید Continuity هستند. اگر ساعت مچی اپل بر دست دارید، می‌توانید از طریق آن قفل مک‌بوک خود را باز کنید. اپل همچنین کلیپ‌بورد جهانی را اضافه می‌کند، که اساسا به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید داده‌ها را بین آیفون و مک‌بوک کپی پیست کنید.

اپل همچنین از iCloud برای استفاده آسان‌تر از مدیریت فایل بهره برده است. با اضافه کردن این ویژگی که به شما اجازه می‌دهد دسکتاپ خود را بین چندین مک‌بوک همگام سازی کنید، قادر خواهید بود فایل‌های دسکتاپ را از طریق آیفون مشاهده کنید. از ویژگی‌های جدید و جذاب تر آن آزاد کردن فضای ذخیره سازی است. با Sierra، آیکلاد قادر خواهد بود تا به طور خودکار فایل‌های قدیمی را از مک شما حذف کند و آنها را در cloud ذخیره کند، و فضای بیشتری را برای فایل‌های جدید آزاد کند. این قابلیت بسیار مفید به نظر می‌رسد (به خصوص با حافظه داخلی کوچک ۱۲۸GB اپل)، اما آنچه نیاز به دانستن آن داریم این است که iCloud دقیقا چه مقدار ذخیره سازی را به صاحبان مک ارائه می‌دهد.

اپل بتای عمومی Sierra را در ماه ژوئیه منتشر می‌کند. نسخه نهایی آن نیز به زودی منتشر خواهد شد. آخرین نسخه سیستم عامل mac OS، OS X El Capitan، در ماه سپتامبر منتشر شد.

منبع: theverge

ارسال نظر