اپل باز کردن قفل آیفون را بدون Face ID آسان‌تر می‌کند؛ زیرا همه ماسک دارند!

رسانه کلیک - اپل استفاده کردن کاربر از ماسک را تشخیص داده و در نرم‌افزار نسخه بتا که منتشر کرده، سیستم جستجوی چهره Face ID و باز کردن قفل گوشی آیفون را کمی آسان‌تر کرده است.

اپل باز کردن قفل آیفون را بدون Face ID آسان‌تر می‌کند؛ زیرا همه ماسک دارند!

در حال حاضر، یک تاخیر جزئی در باز کردن قفل گوشی آیفون وجود داشته که نمی‌تواند چهره شما را ببیند و از وارد کردن کد عبور برای این کار استفاده می‌کند. برای جلوگیری از این امر، یا باید ماسک خود را بردارید یا Face ID را خاموش کنید.

در جدیدترین نسخه بتا iOS 13.5، اپل به کاربران اجازه می‌دهد تا کد عبور خود را بدون تاخیر وارد کنند. البته برخی از کاربران توییتر گزارش می‌دهند اگر گوشی شما تشخیص دهد که ماسک دارید ، به طور خودکار به صفحه کد عبور می‌رود. بنابراین برای دسترسی به این ویژگی حتما باید iOS نسخه بتا گوشی خود را به‌روزرسانی کنید.

Face ID از آنجا که این ویژگی هنوز در نسخه بتا قرار دارد، ممکن است چند هفته دیگر به صورت رسمی رونمایی شود. پس آز آن هنگامی که قصد دارید با آیفون خود کار کنید، دسترسی به آن آسان‌تر و سریع‌تر شده است. اگرچه شاید بهتر بود اپل با فناوری جدید خود، کاری می‌کرد تا قفل گوشی‌های آیفون بدون کاهش مسائل امنیتی باز شده و حتی با وجود ماسک داشتن، چهره فرد را تشخیص دهند.

ارسال نظر