اپل موزیک به رکوردشکنی ادامه می دهد

تعداد مشترکین سرویس اپل موزیک در پلتفرم های آیفون، مک بوک، کامپیوترهای شخصی، اندروید و تلویزیون تنها با گذشت شش ماه از شروع فعالیتش، از مرز 10 میلیون نفر عبور کرد.

اپل موزیک به رکوردشکنی ادامه می دهد

این موضوع پیشرفت شگرفی به حساب می آید چرا که بزرگ ترین رقیب آن، یعنی اسپاتیفای، بعد از 6 سال به همین تعداد مشترک دست یافت.

به گزارش کلیک، اپل موزیک که در 30 ژوئن 2015 در بیش از 100 کشور در دسترس قرار گرفت، جایگاه خود را به عنوان دومین غول سرویس موزیک آنلاین دنیا پشت سر اسپاتیفای که شماره یک دنیا محسوب می شود، محکم کرده است. اسپاتیفای آخرین بار سه هفته پیش از افتتاح سرویس موزیک اپل اعلام کرده بود که بیش از 20 میلیون مشترک پرداختی و بیش از 75 میلیون عضو فعال دارد.
زمانی که اسپاتیفای در اکتبر 2008 در اروپا فعالیتش را آغاز کرد از اولین شرکت هایی بود که به بازار موزیک آنلاین وارد شد و به خاطر مذاکرات طولانی که با شرکت های بزرگ آمریکایی تولیدکننده موزیک داشت، تا جولای سال 2011 پایش به آمریکا باز نشد و از آن زمان تا کنون تقریبا در 100 کشور و ناحیه در سراسر دنیا در دسترس قرار گرفته است. برخلاف اپل موزیک، اسپاتیفای یک اکانت رایگان با ویژگی های محدود را که آگهی تبلیغاتی زیادی در آن به نمایش در می آید، در اختیار کاربران کامپیوتر و تلفن همراه قرار می دهد.
مارک مولیگان، تحلیل گر صنعت موزیک، ماه گذشته پیش بینی کرد که تا آخر سال 2015 اپل موزیک 8 میلیون مشترک خواهد داشت. بنا به گفته های او، انتظار می رود که این سرویس تا پایان سال 2016 به 20 میلیون مشترک برسد. اگر روند رشد اپل به همین منوال ادامه داشته باشد و فرض کنیم اسپاتیفای در همین نرخ رشد کنونی باقی بماند، اپل موزیک می تواند در سال 2017 اسپاتیفای را به زیر بکشد و از لحاظ تعداد مشترکین به بزرگ ترین سرویس موزیک آنلاین بدل شود.
ظاهرا اپل به دنبال این است تا تعداد مشترکین این سرویس را به 100 میلیون نفر برساند. آقای تیم کوک، در اکتبر گذشته رسیدن به 6.5 میلیون مشترک پولی را در این شرکت تایید کرد.
لازم به ذکر است که اسپاتیفای در گفتگو با کلیک اعلام کرده، در نیمه دوم سال 2015 سریع ترین نرخ افزایش تعداد مشترک را از ابتدای فعالیتش تاکنون تجربه کرده ولی هنوز داده های مجموع تعداد مشترکین خود را به روز نکرده است.
منبع: theverge

ارسال نظر