ده میلیون مشترک برای سرویس موسیقی اپل تنها در شش ماه!

اپل، در اکتبر گذشته به‌سرعت این خبر را منتشر کرد که سرویس موسیقی نوپایش شش و نیم میلیون کاربر عادی داشته است، ولی به‌وضوح، بسیاری از کاربران در مورد درستی این مطلب تردید داشتند. آیا واقعاً آمار کاربران این شرکت با این سرعت افزایش یافته یا اپل از قبل، اکثر مشتاقان استفاده از این سرویس را جمع کرده بود؟

ده میلیون مشترک برای سرویس موسیقی اپل تنها در شش ماه!

آیا واقعاً آمار کاربران این شرکت با این سرعت افزایش یافته یا اپل از قبل، اکثر مشتاقان استفاده از این سرویس را جمع کرده بود؟

به گزارش کلیک، ظاهراً دست‌اندرکاران اپل در شهر "کوپرتینو" چندان درباره این موضوع نگران نیستند. از منابع "فایننشال تایمز" چنین برداشت می شود که سرویس موسیقی اپل، اخیراً مشترکین عادی خود را به ده میلیون رسانده است. این آمار، چندان برای یک سرویس موسیقی که به‌زحمت شش ماه از ایجاد شدنش می‌گذرد، بد نیست.این در حالی است که شش سال طول کشید تا اسپاتیفای به چنین آمار بالایی برسد؛ هرچند که اکنون بیست میلیون حساب کاربری ویژه و به لطف خدمات رایگانش هفتادوپنج میلیون شنونده فعال دارد.
اپل در مورد آمارهایی که به دست آورده اظهارنظر نمی‌کند؛ ولی چندان سخت نیست که ببینیم این شرکت، چگونه این تعداد مشترکین خود را در چنین زمان کوتاهی به دست آورده است. سرویس موسیقی اپل در بیش از صد کشور، تنها در یک روز راه‌اندازی شد؛ درحالی‌که اسپاتیفای حتی بعد از گذشتن سه سال از ایجاد شدنش، نتوانست سرویس‌های خود را به‌طور کامل در ایالات‌متحده راه‌اندازی کند. روشی که اپل پیش گرفت، شیوه‌ای از صدور مجوز است که اکثر رقیبان حتی نمی‌توانند آرزوی تطبیق پیدا کردن با آن را داشته‌باشند. هرکسی که در ماه‌های اخیر، یک دستگاه مجهز به سیستم iOS را خریده باشد یا به‌روزرسانی کرده باشد، به شما خواهد گفت که نادیده‌گرفتن سرویس موسیقی اپل در دستگاه‌های جدید، بسیار دشوار است. در ابتدا، یک پیشنهاد عضویت دریافت می‌کنید که دسترسی‌های شما به سرویس را برقرار خواهد کرد و به دنبال آن، حجم زیادی از فایل‌های آیتونز و موسیقی‌های iOS در اختیارتان خواهند بود. البته، ارائه کنسرت‌های خوانندگان (کنسرت تیلور سویفت) نیز، ممکن است در موفقیت این سرویس مؤثر بوده‌باشد.
در این مورد هنوز تردید وجود دارد که آیا اپل تنها به خاطر تعداد زیاد مردمی که حاضرند برای موسیقی هرماه ده دلار بپردازند، با سرعت به پیشرفت خود ادامه خواهد داد یا خیر؟ اگر آمار ده‌میلیونی اپل دقیق باشد، درنهایت رقبای این شرکت را نگران خواهد کرد. بر اساس تخمین تحلیلگران، اپل می تواند بزرگ‌ترین جریان سرویس موسیقی را تا سال آینده داشته‌باشد. این موضوع برای یک شرکت، به این معنی است که بسیاری از باورهای درونی، قابل تحقق هستند.

ارسال نظر