WWDC16: بخش های مختلف Apple Music دوباره طراحی می‌شوند

اپل به تازگی تغییرات عمده‌ای را در مورد عناصر بصری بخش موسیقی اعمال و ویژگی‌های جدیدی را برای این بخش طراحی کرده است.

WWDC16: بخش های مختلف Apple Music دوباره طراحی می‌شوند

به گزارش کلیک، ادی کیو، مدیر اجرایی اپل در مراسم دیروز کنفرانس WWDC این موضوع را اعلام کرد و وظایف را به بوزوما سنت جان، سرپرست بخش بازاریابی جهانی موزیک اپل محول کرد. گزینه‌هایی که در قسمت پایین اپلیکیشن قرار دارند، عمدتا با گزینه‌های اپلیکیشن‌های قبلی یکسان هستند، اما اپل برای استفاده راحت‌تر از هر یک از گزینه‌ها، رابط کاربری آن‌ها را تغییر داده است. سرویسی که در حال حاضر ارائه شده است، شامل اشعار ترانه‌ها و لیست روزانه بخش مدیریت در گزینه "For you" است. ویژگی‌های ارتباطی با کسب شبکه‌های اجتماعی، نیز به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرده‌اند.

کیو امروز اعلام کرد سیستم به اشتراک گذاری موسیقی که در کنفرانس قبلی WWDC در ماه ژوئن معرفی شد، ۱۵ میلیون کاربر را جذب کرده است.

برخی از تحلیلگران انتظار دارند اپل با بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر جهان بتواند بر خلاف رقیب خود یعنی Spotify (خدمات دیجیتال موسیقی) مشترکان بیشتری را جذب این سرویس کند. اپل بودجه‌ای را برای تبلیغات اختصاص نداده است و به معاملات پر سود خود با هنرمندانی همچون دِرِیک برای انتشار آلبوم‌های اختصاصی، نیز خاتمه داده است. Spotify از انجام چنین کاری اجتناب کرده است.

اپل در طول سال گذشته درگیر موضوعات مربوط به طراحی و مهندسی نشئت گرفته از ادغام Apple Music و چهار چوب iTune بود. در برخی از موارد مهم، کاربرانی که عضو سرویس Apple Music بودند، گاهی اوقات متوجه می‌شدند که هزاران فایل آن‌ها بدون آگاهی یا رضایت آن‌ها پاک شده است. اپل در کنفرانس دیروز اذعان کرد که هدف این شرکت از طراحی مجدد، کار کردن راحت‌تر با بخش رسانه‌ای اپل است. احتمالا کاربران Apple Music می‌توانند در پاییز امسال در نسخه ۱۰ iOS از این اپلیکیشن استفاده کنند.

منبع: theverge

ارسال نظر