واکنش جدی اپل به سیاست های حفظ حریم شخصی

<p>مهم نیست که مردم راجع به مصمم بودن اپل درباره رمزگذاری محصولاتش چه می گویند، این کمپانی حاضر نیست بدون یک دعوای جانانه از سیاست های حفظ حریم شخصی خود کوتاه بیاید حتی اگر این به آن معنا باشد که وارد یک درگیری لفظی جانانه با قانون گذاران بشود.  درکنار نبرد با دولت آمریکا بر سر رمزگذاری، اپل هم اکنون به قانون جدیدی که در بریتانیا مبنی بر ضعیف تر کردن رمزگذاری تصویب شده نیز اعتراض دارد. این شرکت شکایت کتبی خود را به کمیته نظارت بر تصویبات لایحه ای در پارلمان بریتانیا ارائه داده است، که طبق اخبار روزنامه ایندیپندنت این کار یک حرکت بی سابقه از جانب اپل تلقی میشود. اپل می گوید که درست است که قانون جدید به دولتمردان انگلیسی در نبرد با تروریسم کمک می کند ولی امنیت صدها میلیون نفر از کسانی که از برنامه های آی مسیج و فیس تایم استفاده میکنند را تضعیف می کند. اپل میگوید این لایحه در پی تلاش خنثی کردن حملات تعداد انگشت شماری از شهروندان بد که راههای بی شمار دیگری برای رسیدن به مقصد خود دارند باعث آسیب زدن به شهروندان قانون مند نیز می شود ، ساخت یک درپشتی و گرفتن کنترل توانایی های برنامه، ساختار های حفاظتی ای که در محصولات اپل وجود دارد را تضعیف می کند و تمامی کاربران را در معرض خطر قرار می دهد. گذاشتن کلید در ورودی در زیر فرش جلوی در خانه باعث نمی شود که فقط آدم های خوب وارد خانه شوند بلکه آدم های بد نیز می توانند از آن کلید استفاده کنند. اپل اینگونه ادامه می دهد: با توجه به میزان مهارت شرکت های صاحب تکنولوژی آن ها باید بتوانند یک سیستم راه اندازی کنند که تقریباً اطلاعات تمامی کاربران را ایمن نگه دارد ولی باز این اجازه را بدهد که به صورت مخفیانه به اطلاعات بعضی از کاربران در زمانی که مجوز لازمه صادر می شود دسترسی پیدا کنیم. اپل همچنین اعلام کرده است که قوانین ریاضی به راحتی قابل بازنویسی نیستند. ناگفته نماند که دولت به هیچ وجه نمی تواند حدس بزند که کدام یک از کاربران ممکن است تحت نظر قرار بگیرد، برای اینکه آژانس های جاسوسی بتوانند در داخل این اطلاعات جستجو کنند باید سیستم رمز گذاری برای تمامی کاربران دستکاری شود. اپل به این موضوع نیز اشاره می کند که بهترین نابغه ها نیز نمی توانند قوانین ریاضی را باز نویسی کنند. هر پروسه ای که یک قسمت کوچکی از مدل های ریاضی که توسط آن از اطلاعات کابران محافظت می شود را تضعیف کند در نهایت از امنیت کلی می کاهد. در چند وقت اخیر بارها مواردی بوده که حمله کنندگان با موفقیت توانسته اند موقعیت هایی را برای سواستفاده پیاده سازی کنند به طوری که متخصص ها یا بطور کامل از آن بی خبر بوده اند یا اینکه به آنها به عنوان یک تئوری نگاه می کردند اپل همچنین از این موضوع نگران است که این کار چه سابقه ای بوجود خواهد آورد، زیرا با این کار دولت یک کشور خارجی به یک شرکت آمریکایی دیکته می کند که چگونه باید تجارت خود را در خارج از مرزها اداره کند. اپل می گوید که اگر بریتانیا قلمرو قدرت خود را بر شرکت های ایرلندی و آمریکایی سلطه دهد باعث می شود تا دیگر کشور ها نیز دست به همچین کاری بزنند. ما می دانیم که پروسه مربوط به این لایحه دارد توسط دیگر کشورها با دقت رصد می شود، برای مثال از دیدگاه کاربران آلمانی این موضوع یعنی یک شرکت ایرلندی با یک مجوز به درد نخور مشول به هک کردن اطلاعات آنها میشود، کاری که کمپانی مبداء نه میتواند آن را تأیید کند نه تکذیب، و حفظ اعتماد تحت این شرایط بسیار دشوار خواهد بود.</p>

واکنش جدی اپل به سیاست های حفظ حریم شخصی

درکنار نبرد با دولت آمریکا بر سر رمزگذاری، اپل هم اکنون به قانون جدیدی که در بریتانیا مبنی بر ضعیف تر کردن رمزگذاری تصویب شده نیز اعتراض دارد.
این شرکت شکایت کتبی خود را به کمیته نظارت بر تصویبات لایحه ای در پارلمان بریتانیا ارائه داده است، که طبق اخبار روزنامه ایندیپندنت این کار یک حرکت بی سابقه از جانب اپل تلقی میشود. اپل می گوید که درست است که قانون جدید به دولتمردان انگلیسی در نبرد با تروریسم کمک می کند ولی امنیت صدها میلیون نفر از کسانی که از برنامه های آی مسیج و فیس تایم استفاده میکنند را تضعیف می کند.
اپل میگوید این لایحه در پی تلاش خنثی کردن حملات تعداد انگشت شماری از شهروندان بد که راههای بی شمار دیگری برای رسیدن به مقصد خود دارند باعث آسیب زدن به شهروندان قانون مند نیز می شود ، ساخت یک درپشتی و گرفتن کنترل توانایی های برنامه، ساختار های حفاظتی ای که در محصولات اپل وجود دارد را تضعیف می کند و تمامی کاربران را در معرض خطر قرار می دهد. گذاشتن کلید در ورودی در زیر فرش جلوی در خانه باعث نمی شود که فقط آدم های خوب وارد خانه شوند بلکه آدم های بد نیز می توانند از آن کلید استفاده کنند.
اپل اینگونه ادامه می دهد: با توجه به میزان مهارت شرکت های صاحب تکنولوژی آن ها باید بتوانند یک سیستم راه اندازی کنند که تقریباً اطلاعات تمامی کاربران را ایمن نگه دارد ولی باز این اجازه را بدهد که به صورت مخفیانه به اطلاعات بعضی از کاربران در زمانی که مجوز لازمه صادر می شود دسترسی پیدا کنیم.
اپل همچنین اعلام کرده است که قوانین ریاضی به راحتی قابل بازنویسی نیستند. ناگفته نماند که دولت به هیچ وجه نمی تواند حدس بزند که کدام یک از کاربران ممکن است تحت نظر قرار بگیرد، برای اینکه آژانس های جاسوسی بتوانند در داخل این اطلاعات جستجو کنند باید سیستم رمز گذاری برای تمامی کاربران دستکاری شود.
اپل به این موضوع نیز اشاره می کند که بهترین نابغه ها نیز نمی توانند قوانین ریاضی را باز نویسی کنند. هر پروسه ای که یک قسمت کوچکی از مدل های ریاضی که توسط آن از اطلاعات کابران محافظت می شود را تضعیف کند در نهایت از امنیت کلی می کاهد.
در چند وقت اخیر بارها مواردی بوده که حمله کنندگان با موفقیت توانسته اند موقعیت هایی را برای سواستفاده پیاده سازی کنند به طوری که متخصص ها یا بطور کامل از آن بی خبر بوده اند یا اینکه به آنها به عنوان یک تئوری نگاه می کردند
اپل همچنین از این موضوع نگران است که این کار چه سابقه ای بوجود خواهد آورد، زیرا با این کار دولت یک کشور خارجی به یک شرکت آمریکایی دیکته می کند که چگونه باید تجارت خود را در خارج از مرزها اداره کند.
اپل می گوید که اگر بریتانیا قلمرو قدرت خود را بر شرکت های ایرلندی و آمریکایی سلطه دهد باعث می شود تا دیگر کشور ها نیز دست به همچین کاری بزنند.
ما می دانیم که پروسه مربوط به این لایحه دارد توسط دیگر کشورها با دقت رصد می شود، برای مثال از دیدگاه کاربران آلمانی این موضوع یعنی یک شرکت ایرلندی با یک مجوز به درد نخور مشول به هک کردن اطلاعات آنها میشود، کاری که کمپانی مبداء نه میتواند آن را تأیید کند نه تکذیب، و حفظ اعتماد تحت این شرایط بسیار دشوار خواهد بود.

ارسال نظر