پتنت جدید اپل به سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر اشاره می کند

رسانه کلیک - اخیرا اطلاعاتی در رابطه با پتنت جدید اپل در اختیار رسانه ها قرار گرفته که خبر از طرح جدید این شرکت برای سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر می دهد.

پتنت جدید اپل به سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر اشاره می کند

اپل در زمان معرفی آیفون X، تاچ آیدی را از پرچمداران خود حذف و از فیس آیدی استفاده کرد. با توجه به این موضوع، بسیاری تصور کردند که اپل دیگر از این فناوری در محصولات خود استفاده نخواهد کرد.

اپل در گذشته چندین پتنت در رابطه با سنسور اثر انگشت خود ثبت کرده بود. حال پتنت جدید اپل دوباره به اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش اشاره می کند.

بر اساس این پتنت، اپل یک برنامه جاه طلبانه برای سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر محصولات آینده خود دارد. اپل برخلاف شرکت های رقیب که از اسکنر اولتراسونیک برای محصولات خود استفاده می کنند، قصد دارد از دوربین های سوراخ‌ سوزنی برای گوشی های خود استفاده کند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، فضای در نظر گرفته شده برای این سنسور بسیار بزرگ بوده و به گونه ای است که کاربر می تواند برای آنلاک دستگاه خود از تمام نمایشگر استفاده کند.

آیفون 8

در حال حاضر گوشی های سری گلکسی S10 سامسونگ به سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر اولتراسونیک مجهز شده اند؛ با این حال تنها در ناحیه مخصوصی از نمایشگر کار می کنند. اپل با توسعه فناوری مخصوص به خود، می تواند این شرکت کره ای را به چالش بکشد.

پتنت جدید اپل علاوه بر استفاده برای آنلاک دستگاه، می تواند علائم حیاتی کاربر را نیز مورد بررسی قرار دهد. اپل با معرفی جدیدترین ساعت هوشمند خود، از برنامه های ویژه ای برای سلامتی کاربران پرده برداشت و با توجه به این موضوع، استفاده پزشکی از پتنت جدید آن، چندان تعجب برانگیز نیست.

در حالی که این پتنت توسط اپل به ثبت رسیده است، تضمینی برای استفاده از آن در محصولات آینده این شرکت وجود ندارد.

ارسال نظر