خبر اپل در مورد ساخت مک بوک پرو با 5 نمایشگر

رسانه کلیک - بر اساس اخبار منتشر شده به نظر می‌رسد اپل قصد دارد تغییرات جدی را در طراحی نسل بعدی مک بوک پرو ایجاد کند. شواهد جدید و اخبار منتشر شده از بخش ثبت اختراع اپل نشان می‌دهد این شرکت قصد دارد مک بوک پرو جدید را با 5 نمایشگر تولید کند.

خبر اپل در مورد ساخت مک بوک پرو با 5 نمایشگر

مک بوک پرو این اختراع توسط دفتر اپل در چین در روز 30 ژوئن سال 2020 میلادی تائید شده است. هنوز تصاویر زیادی از این نسل جدید مک بوک پرو در فضای مجازی منتشر نشده است. در تصاویر جدید طراحی مک بوک پرو به نحوی انجام شده است که تمامی فضاهای خالی در صفحه کلید و پد لپ‌تاپ پر شده است. این طراحی به‌عنوان رابط نمایش پویا است که دارای 4 نمایشگر کوچک‌تر در بخش‌هایی به غیر از صفحه نمایش است.

مک بوک پرو تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد این نمایشگرهای کوچک‌تر به‌عنوان Touch Bar مورد استفاده قرار می‌گیرند. هرچند ممکن است کاربردهای دیگری نیز داشته باشند. یکی از ویژگی‌های این طراحی این است که به جای تعبیه کلیدهای function در ردیف بالایی صفحه کلید، این کلیدها در دو طرف کیبورد تعبیه شده‌اند که باعث راحتی کار و تعامل بیشتر با آن‌ها می‌شود. نکته قابل توجه در این طراحی این است که پد لپ‌تاپ در این طراحی قابل تشخیص نیست و ممکن است همه بخش پایینی کیبورد را به خود اختصاص داده باشد و یا یکی از نمایشگرهای کوچک به‌عنوان پد استفاده شود.

مک بوک پرو تصاویر منتشر شده از این مک بوک پرو باعث می‌شود تا اپل نسبت به واکنش کاربران به طراحی آن نکات مهمی را متوجه بشود و آن‌ها را در طراحی اصلی لحاظ کند. ممکن است در صفحه کلید نسل جدید مک بوک پرو تغییرات جزئی و کمی ایجاد شده باشد و نوآوری چندانی در آن به چشم نخورد. هرچند عبارت مک بوک پرو با 5 نمایشگر بسیار جذاب و خاص باشد و نظر بسیاری را به خود جلب کند اما هنوز مشخص نیست اپل قرار است طراحی جدید مک بوک خود را تا چه حد شبیه به تصاویر منتشر شده انجام دهد و تا زمان تولید واقعی چه تغییراتی در آن ایجاد شود.

ارسال نظر