قلم اپل در آینده از رنگ‌های دنیای واقعی نمونه‌برداری خواهد کرد

رسانه کلیک - قلم اپل در آینده می‌تواند از رنگ‌های دنیای واقعی نمونه‌برداری کند و آن‌ها را به دنیای دیجیتال اضافه کند. البته هنوز مشخص نیست که این قلم چه زمانی وارد دنیای واقعی خواهد شد!

قلم اپل در آینده از رنگ‌های دنیای واقعی نمونه‌برداری خواهد کرد

بر اساس پتنت جدیدی که شرکت اپل در سازمان ثبت اختراعات آمریکا ثبت کرده است، این شرکت در حال توسعه قلم جدیدی است که بتواند از رنگ‌های دنیای واقعی نمونه‌برداری کند تا کاربر بتواند از آن‌ها در طراحی‌های دیجیتالی و کارهای دیگر استفاده کند.

این پتنت با عنوان «سیستم کامپیوتری با قلم نمونه‌بردار» قلم رایانه‌ای را توصیف می‌کند که مجهز به سنسور رنگ است و این سنسورها می‌توانند نور و طیف‌های مختلف رنگ را شناسایی کنند و از اجسام دنیای واقعی الگوبرداری کنند.

این قلم همچنین می‌تواند مجهز به یک سیستم نور جانبی باشد تا فرآیند تشخیص رنگ با دقت بیشتری انجام شود. در ادامه این پتنت درباره طراحی این قلم صحبت شده است و این‌طور که به نظر می‌رسد این قلم یک بدنه کشیده دارد و در دو سمت آن نوک‌هایی وجود دارد که یکی از آن‌ها صفحه نمایش لمسی دارد.

با این تکنولوژی کاربران اپل می‌توانند با در دست داشتن این قلم، از رنگ‌ اجسام اطراف خود نمونه‌برداری کنند و در دنیای دیجیتال از آن‌ها استفاده کنند. این قلم به کاربران کمک می‌کند تا طراحی‌های زیباتر و واقعی‌تری داشته باشند.

شرکت اپل بیان کرده است که می‌توان از این قلم برای کارهایی مانند کالیبراسیون نمایشگرها، تنظیم طیف رنگ‌ پرینترها و کارهای زیاد دیگری در صنایع مختلف استفاده کرد و همین موضوع است که این قلم را منجصربه‌فرد کرده است.

اپل تاکنون پتنت‌های زیادی را ثبت کرده است که برخی از آن‌ها به واقعیت تبدیل شده‌اند و برخی از آن‌ها در حد ایده و رویا باقی مانده‌اند؛ به همین دلیل اکنون نمی‌توان به‌طور دقیق گفت که در آینده شاهد این قلم در دنیای واقعی خواهیم بود یا خیر.

ارسال نظر