نرم افزارهای کاربردی اپل

آیفون SE با صفحه ۴ اینچی و iPad Pro با صفحه نمایش ۹٫۷ اینچی دو دستگاه جدیدی هستند که اپل هفته چندی پیش از آن ها رونمایی کرد. این در حالی است که این دستگاه‌ها از صفحه نمایش کوچکتری نسبت به دستگاه‌های پیشین برخوردار هستند.

نرم افزارهای کاربردی اپل

کلیک - بر کسی پوشیده نیست که یکی از کاربرد های گوشی های هوشمند، امکان دانلود نرم افزار و فایل های مختلف به صورت سریع و آسان است.
بزرگسالان عاشق کتاب‌های رنگ آمیزی شده هستند و من برنامه Pigment (رنگدانه) iPad Pro را که ترکیبی از بازی‌های سرگرم کننده کودکانه در دنیای دیجیتال است خیلی دوست دارم. Pigment به کاربران خود اجازه می‌دهد صفحه رنگ آمیزی شده‌ای را از آرشیو موجود در برنامه انتخاب نمایند. سپس با انتخاب یک رنگ و با کمک انگشت یا مداد اپل شروع به رسم خطوط رنگی بر روی صفحه نمایش نمایند.
رابط کاربری ساده و افکت‌های گرافیکی مثل مداد واقع بینانه احساس رنگ آمیزی بر روی کاغذ را به شما القا‌ء می‌کند. کاربران با استفاده از این مزایا قادر به اصلاح اشتباهات، تغییر زوایه تصویر و حتی بزرگنمایی تصویر برای دیدن جزئیات بیشتر خواهند بود. اگر شما ناحیه‌ای از صفحه نمایش را لمس کنید نرم افزار Pigment به شما اجازه اعمال رنگ را می‌دهد. همچنین قادر خواهید بود قلم‌های متفاوتی را انتخاب نمائید و مناطق مختلف را با زمینه‌های مختلف رنگ آمیزی نمائید.
افزار Pigment به صورت رایگان در اختیار کاربران اپل قرار دارد، البته رایگان بودن نرم افزار به صورت یک template محدود است و برای استفاده از قالب‌های جدیدتر و با امکانات بیشتر، کاربران باید ماهیانه مبلغ ۲ دلار را به شرکت اپل بپردازند.

به منظور بهره‌وری بیشتر مجموعه نرم افزار‌های کسب و کار مایکروسافت مثل Word، Excel و PowerPoint به خوبی بر روی iPad Pro و همچنین iPhone اجرا می‌شوند. این نرم‌ افزار‌ها در رایانه‌های شخصی برای ساخت اسناد، صفحات گسترده به کار می‌روند.
در برخی موارد دیده شده است که استفاده از این نرم افزارهای مایکروسافت در iPad بهتر از آیفون جواب داده است. دلیل آن این است که در iPad پشتیبان غیر قابل نفوذی از طریق ابر وجود دارد. بنابراین نگرانی برای ذخیره یک فایل در پوشه اشتباه وجود ندارد و می‌توان از طریق جستجو آن را پیدا کرد. این نرم افزار‌ها هم به خوبی با صفحه نمایش لمسی کار می‌کنند.

در حالی که برنامه‌های کسب و کار برای استفاده در مجموعه اپل رایگان هستند ولی باید بدانید که نرم افزا‌های مایکروسافت کامل نیستند. شما در iPad Pro تنها می‌توانید اسناد را در بخوانید. برای ویرایش و یا ایجاد اسناد جدید در iPad Pro، شما به اشتراک آفیس ۳۶۵ نیاز دارید که هزینه اشتراک آن ۷ دلار در ماه است.
در واقع من برنامه‌های Number، Keynote و Pages را در محصولات اپل ترجیح می‌دهم. Number برنامه‌ای مشابه Excel در مایکروسافت است که برخی از ویژگی‌های آن را دارا نیست.
در واقع رابط‌های کاربری اپل بهتر از رابط‌های کاربری در مایکروسافت عمل می‌کنند و با استفاده از برنامه‌های کاربردی اپل آرامش بیشتری را احساس می‌کنید. اگر قصد دارید فایل‌ها را در کامیپوتر شخصی خود نیز استفاده کنید باید به بدانید که برنامه‌های کاربردی مختص اپل از قابلیت ذخیره فایل‌ها با فرمت مخصوص مایکروسافت نیز بهره می‌برند. برای استفاده همیشگی از این قابلیت ویژه می‌بایست ۱۰ دلار به شرکت اپل پرداخت نمائید.

Arc Light یک بازی بسیار عالی برای نمایش قدرت بازی در دستگاه‌های جدید محسوب می‌شود. این بازی به سبک بازی‌های با گرافیک ساده است و یک بازی تک نفره محسوب می‌شود. بازیکن کنترل یک اسلحه را بر عهده دارد که به وسیله آن باید از یک منطقه محافظت نماید. با ضربه زدن بر روی صفحه لمسی تلفن هوشمند خود می‌توانید به اهداف مورد نظر شلیک نمائید. حتی با یک اشاره کوچک می‌توانید جهت تفنگ را تغییر دهید.
هزینه استفاده از این بازی تنها ۱ دلار است.

همچنین بازی A Lot Of Prism را می‌توان در هر دو دستگاه iPhone SE و iPad Pro انجام داد. این بازی شامل یک پازل انتزاعی است که در آن لکه‌های رنگی سه بعدی معلق در هوا را باید در محل‌ مناسب قرار داد. این بازی دستورالعمل خاصی ندارد. برای نصب این برنامه بر روی تلفن همراه خود باید ۳ دلار پرداخت کنید.
برای بررسی قدرت گرافیکی iPhone SE و iPad Pro می توانید از بازی Assassin's Creed Identity استفاده نمود. نقش اول این بازی در دوره رنسانس و در منظره ای حیت انگیز و پر از جزئیات بر روی سنگ فرش‌ها به مبارزه با دشمنان می‌پردازد. شما می‌توانید شخصیت مورد علاقه خود را در این بازی انتخاب کنید.
در یک کنسول بازی علی الخصوص از نوع جنگی و یا یک بازی کاوش‌گرایانه، گرافیک مناسب شما را سرگرم خواهد کرد. این یک بازی پیچیده است که در مدت زمان ۵ دقیقه اتفاق می‌افتد. این بازی نیاز به استفاده از اینترنت دارد و هزینه نصب آن بر روی دستگاه تلفن همراه شما ۵ دلار است.

در نهایت، اینجا چند برنامه اصلی را امتحان می‌کنید: Manual (یک برنامه مختص دوربین است که به شما اجازه می‌دهد تا دوربین خود را از طریق تنظیمات دستی کنترل کنید، هزینه این برنامه ۳ دلار است) Pocket (برای صرفه جویی در مقالات اینترنتی طولانی است که به شما امکان مطالعه آن در زمان‌های آتی را فراهم می‌کند. این برنامه رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه برای نصب آن بر روی دستگاه تلفن همراه خود ندارید.) Strava ( این برنامه به تناسب اندام شما کمک خواهد کرد. این برنامه نیز رایگان است.) Shazam ( این نرم افزار به صورت خودکار به شناسایی سبک موسیقی می‌پردازد. برای نصب این نرم افزار بر روی دستگاه تلفن همراه خود نیازی به پرداخت وجه ندارید.) و GarageBand یک برنامه شگفت انگیز برای به وجود آوردن موسیقی‌های مختلف است. ( هزینه نصب این نرم افزار ۵ دلار است)

Feedmesh یک نرم افزار خبر رسان است که نسخه ای از آن در فروشگاه app store اندروید موجود است. هدف این نرم افزار خبری انتشار ساده اخبار جدید و جالب در یک نگاه است. به همین دلیل مطالب خبری را به ترتیب زمانی معکوس نمایش می ‌دهد که در آن منبع هر خبر مشخص است. این برنامه نیز رایگان است.

منبع: nytimes.com

ارسال نظر