درخواست غرامت جدید 180 میلیون دلاری اپل از سامسونگ

کمپانی اپل و سامسونگ همواره به عنوان دو رقیب دیرینه شناخته می‌شوند. این دو شرکت بنا به دلایل تجاری دائما در جنگ و جدال هستند. در این بین بخشی از این جدال‌ها شامل طرح شکایت‌های گوناگون بر علیه شرکت رقیب است. به گزارش کلیک، اخیرا کمپانی اپل در این زمینه بسیار موفق عمل کرده و چندی پیش هم توانست با رای قاضی لوسی کوه (Justice Lucy) در دادگاه منطقه‌ی کالیفرنیای ایالات متحده خود را از اتهام مطلع بودن از باگ ارسال پیام از اپیلیکشن iMessage آیفون به دستگاه‌های اندرویدی تبرئه کند. این اتهام از سوی شرکت سامسونگ به اپل وارد شده بود و به موجب آن سامسونگ مدعی شده بود که اپل از سال 2012 تا 2014 عمدا این باگ را در اپلیکیشن iMessage خود لحاظ کرده است.

درخواست غرامت جدید 180 میلیون دلاری اپل از سامسونگ

به گزارش کلیک، اخیرا کمپانی اپل در این زمینه بسیار موفق عمل کرده و چندی پیش هم توانست با رای قاضی لوسی کوه (Justice Lucy) در دادگاه منطقه‌ی کالیفرنیای ایالات متحده خود را از اتهام مطلع بودن از باگ ارسال پیام از اپیلیکشن iMessage آیفون به دستگاه‌های اندرویدی تبرئه کند. این اتهام از سوی شرکت سامسونگ به اپل وارد شده بود و به موجب آن سامسونگ مدعی شده بود که اپل از سال 2012 تا 2014 عمدا این باگ را در اپلیکیشن iMessage خود لحاظ کرده است.

همچنین چندی پیش بود که اپل هم کمپانی کره‌ای سامسونگ را متهم به نقض چندین پنتن و حق اختراع این شرکت کرد. مدارک مربوط به این موضوع به شکل محرمانه‌ای در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند و نهایتا سامسونگ محکوم به پرداخت جریمه‌ی 548 میلیون دلاری به اپل شد. بنابراین اوضاح به شدت بر وقف مراد اپل پیش می‌رود و ظاهرا این کمپانی همچنان دست بردار نبوده و قصد دارد که فشارهای بیشتری را به شرکت سامسونگ وارد کند. در این راستا و طبق اخبار اخیر به دست آمده، کمپانی اپل دادخواستی جدید را به مراجع قضایی ارائه کرده که موجب آن اپل مدعی شده که سامسونگ باید مبلغی در حدود 180 میلیون دلار را به منظور خسارت وارد شده به این شرکت و سودهای به دست آمده از سوی پتنت‌هایی که در واقع مختص اپل بودند، پرداخت نماید. گفته شده که اپل در این دادخواست قضایی خود دقیقا به نام پنج گوشی هوشمند اشاره کرده و مدعی شده که در این پنج گوشی که سود بسیار زیادی را هم برای سامسونگ به همراه داشتند، از پتنت‌های اپل استفاده شده است از اینور سامسونگ می‌بایست برای این پنچ گوشی غرامت مضاعفی در حدود 180 میلیون دلار را به اپل پرداخت کند.

2

طبق شکایتی که پیش از این از سوی اپل بر علیه سامسونگ مطرح شده بود، این شرکت کره‌ای محکوم به پرداخت غرامت 930 میلیون دلاری شد. اما پس از مدتی و طی ماه می سال 2015 با تلاش‌های زیاد سامسونگ این مبلغ جریمه به 548 میلیون دلار کاهش پیدا کرد و سامسونگ این جریمه را در اوایل همین ماه به اپل پرداخت نمود. اما حال به نظر می‌رسد که شرکت اپل دست بردار نبوده و همچنان در پی محکوم کردن سامسونگ و دریافت جریمه و وجه نقد از سوی این شرکت است. در این بین گویا کمپانی سامسونگ همچنان درگیر پروند‌ی جریمه‌ی 548 میلیون دلاری خود است به تازگی درخواست تجدید نظری را در این رابطه به دادگاه عالی ایالات متحده ارسال کرده است. سامسونگ عقیده دارد که اگر رای دادگاه عالی ایالات متحده تصویب کند که این شرکت از پتنت‌های اپل استفاده نکرده، غرامت 548 میلیون دلار پرداخت شده‌ی این شرکت به اپل می‌تواند بازپس گرفته شود. در این شرایط حتی سامسونگ می‌تواند شکایتی جدید را بر علیه اپل تنظیم کند و این کمپانی را متهم به اهانت و تهمت زدن بکند. بنابراین ظاهرا شکایت جدید و 180 میلیون دلاری اپل تنها جنبه‌ی حاشیه‌ای دارد. اپل این شکایت را مطرح کرده تا تمرکز سامسونگ را بر هم بریزد و مانع پیگیری‌های این شرکت در رابطه با جریمه‌ی 548 میلیون دلار ثبت شده در دادگاه عالی ایالات متحده شود.

در هر صورت مسئله‌ی مربوط به طرح شکایت از سوی سامسونگ و اپل بر علیه یکدیگر امری است که در طول هر سال چندین و چند بار اتفاق می‌افتد. این دو کمپانی که در سال 2015 بزرگ‌ترین و عمده‌ترین شرکت‌های فروشنده‌ی گوشی در دنیا شدند، همواره در حال جدال هستند. در این بین مطمئنا شرکت‌هایی همچون هوآوی که در حال پیشرفت روز افزون هستند می‌توانند اصطلاحا از آب گل آلود ماهی گرفته و فرصتی پیدا کنند که با از دست رفتن تمرکز این دو کمپانی، گوی سبقت را از آن‌ها بدزند و وضعیت خود را در صنعت موبایل بیش از پیش بهبود بخشند. به نظر شما سرنوشت دادخواست جدید 180 میلیون دلاری اپل بر علیه سامسونگ چه خواهد شد؟

منبع: androidheadlines

ارسال نظر