کار و کاسبی اپل در چین کساد شده است/ سود عجیب ۳ شرکت چینی!

رسانه کلیک - فروش اپل در چین آن چنان که انتظار می‌رفت، با استقبال چینی‌ها همراه نبوده است و این شرکت پرآوازه در عرصه فناوری دوران سختی را در کشور چین سپری می‌کند.

کار و کاسبی اپل در چین کساد شده است/ سود عجیب ۳ شرکت چینی!

گزارشات حاکی از آن است که این شرکت به دنبال افزایش فروش محصولات خود در کشور چین، آهسته و پیوسته قدم برمی‌دارد تا از رقبای چینی خود پیشی بگیرد، اما دوران سخت اپل خاتمه نیافته است. فروش اپل در چین در چهار ماهه سوم سال جاری میلادی حدود ۷٫۷ درصد است که این میزان نسبت به گذشته افزایش داشته است. البته لازم به ذکر است تاکنون حدود ۸٫۸ میلیون آیفون در این کشور به فروش رسیده است. حال انتظار می‌رود با عرضه آیفون X به بازار، سهم اپل در این کشور افزایش پیدا کند.

از سوی دیگر، سلطه هواوی بر بازار تلفن‌های هوشمند این کشور بسیار بالا است، به طوری که در چهار ماهه سوم سال جاری میلادی، حدود ۲۲٫۳ میلیون دستگاه به بازار چین عرضه کرد و فروش این شرکت حدود ۲۳٫۴ درصد رشد داشته است.

جالب است بدانید، هواوی از این میزان آمار، جهت تبلیغات فروش محصولات خود استفاده کرده که بسیار مفید واقع شده است. البته این آمار تا پیش از عرضه جدیدترین پرچم‌داران این شرکت، Mate 10 و Mate 10 Pro است و با عرضه این محصولات پیش‌بینی می‌شود فروش این شرکت چند برابر شود.

برند اوپو (Oppo) دومین برند پرفروش تلفن هوشمند در چین است که با ۱۸٫۸ درصد سهم بازار، حدود ۲۱٫۶ میلیون دستگاه فروخته است. سومین برند پرفروش این کشور، ویوو (Vivo)، با فروش ۱۸٫۹ میلیون دستگاه، ۱۷٫۶ درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده است؛ البته گزارش‌ها حاکی از آن است که فروش این برند، ۱٫۷ درصد کاهش داشته است.

از طرف دیگر، ظهور برند شیائومی در کشور چین را شاهد هستیم که با ۵۶ درصد افزایش تقاضا مواجه شده و توانسته در مدت کمی ۱۵٫۷ میلیون دستگاه به فروش برساند. به نظر می‌رسد سیاست‌های این شرکت مبنی بر حمایت‌های مالی و عرضه تلفن همراه بسیار ثمربخش بوده است.

چنانچه رویه به همین شکل ادامه پیدا کند، شیائومی در مدت کوتاهی از ویوو پیشی می‌گیرد و اوپو نیز به جایگاه نخست فروش محصولات خود در چین می‌رسد. البته این خبر، خبر بسیار بدی برای شرکت اپل محسوب می‌شود که در میان برندهای چینی از جایگاه مطلوبی برخوردار نیست.

منبع: phonearena

ارسال نظر