اپل بازی ضد ایرانی ۱۹۷۹ را در اپ استور قرار داد

اپل در اقدامی عجیب و در حالی که روابط این شرکت آمریکایی در حال بهبود با جمهوری اسلامی ایران بود، یک بازی ضد ایرانی را در اپ استور قرار داد.

اپل بازی ضد ایرانی ۱۹۷۹ را در اپ استور قرار داد

به گزارش کلیک،سازنده این بازی ضد ایرانی که در بازی خود به طور اغراق شده ای شکنجه هایی که در زندان های ایران صورت می گیرد را به تصویر کشیده است، از طریق ترفندی که از چشم مسئولین به دور مانده است راهی برای قاچاق این بازی به داخل ایران پیدا کرده است. این بازی جمعه سیاه نام دارد که سیر داستانی آن به اتفاقات انقلاب جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ باز می گردد و در کمال تعجب از پنجشنبه گذشته در نسخه های iOS برای دستگاه های اپل در دسترس کاربران داخلی قرار گرفته است.

۱۷qvk3zywsyi6jpg

با وجود تلاش ستاد فیلترینگ از پخش نشدن این بازی در بین کاربران ایرانی و مسدود کردن بیش از ۵۰ سایت که اقدام به انتشار نسخه های مک و کامپیوترهای شخصی آن کرده بودند، با خبر شدیم که طراح بازی از روش دیگری دست به انتشار آن در داخل ایران زده است که از چشم مسئولین امر دور مانده است.

او با زیرکی نام بازی را به "۱۹۷۹" تغییر داد و آن را در اپ استور قرار دادکه با پرداخت ۵ دلار قابل دانلود است و لینک دانلود آن به گفته طراح این بازی که قسمتهایی از بازی معروف GTA را نیز طراحی کرده است، غیر قابل مسدود شدن است.

به گفته طراح این بازی، مسئولین این بازی با شخصیت "رضا شیرازی" در این بازی مشکل دارند که یک روزنامه نگار جوان است که به دلیل اتهامات سیاسی به زندان می افتد و در آنجا آزار و اذیت های خلاف واقع را به تصویر می کشد.

۱۹۷۹-revolution

در نسحه بعدی این بازی قرار است عملیات عقاب صحرا (طوفان طبس) نیز قرار داده شود؛ جایی که آمریکا برای آزادی گروگان های خود دست به عملیات نجاتی عجیب می زند و در ان شکست می خورد.

به گفته طراح این بازی، در این بازی افراد می توانند با توجه گرایشات دوستان و یا خانواده یا در سمت شاه بایستند و یا در سمت نیروهای انقلابی و حتی می توانند مکانی که به سربازان شاه سنگ پرتاب می کنند را نیز انتخاب کنند.

طراح این بازی جنجالی می گوید برای تولید این بازی، سه سال کار تحقیقاتی انجام شده و با بیش از ۴۰ شاهد عینی انقلاب ایران مصاحبه صورت گرفته و در آن از صدای واقعی امام خمینی نیز استفاده شده است.

با توجه به این اقدام اپل، به نظر می رسد گره کور حضور رسمی اپل در ایران باز هم با چالش جدیدی رو به رو شده است و هر آن ممکن است مجوز شرکت هایی که واردات محصولات رسمی اپل به داخل ایران را بر عهده دارند، به دلیل تناقض رویکردهای این شرکت با سیاست های جمهوری اسلامی ایران لغو گردد.

ارسال نظر