اپل اپ استور را پاکسازی می کند

کلیک - اپل امسال پاکسازی اپ استور را با جدیت بیشتری دنبال کرده و علاوه بر از دور خارج کردن اپلیکیشن های بلا استفاده و قدیمی، دست به حذف برنامه های کپی شده و تبلیغاتی می زند.

اپل اپ استور را پاکسازی می کند

اپل اخیرا نشان داده که برای ارتقای کلی کیفیت اپ استور تلاش زیادی انجام می دهد. گزارش منتشر شده از سایت TechCrunch اقدامات انجام شده اپل برای دست یابی به این هدف را مورد بررسی قرار داده است. در این گزارش ذکر شده که امسال تمرکز اصلی اپل بر روی اپلیکیشن های اسپم و کپی شده است.

طبق دستور العمل های پذیرش اپلیکیشن در اپ استور، برنامه هایی که از قالب های تجاری ساخته شده و یا با سرویس های آماده تولید اپلیکیشن ایجاد شده باشد در این فروشگاه پذیرفته نمی شود و این یکی از قوانینی است که امسال اپل به انجام کامل آن پایبند است. علی الخصوص اشاره به اپلیکیشن های قالبی در این بند قابل توجه است، چرا که اخیرا این گونه برنامه ها رشد فزاینده ای در اپ استور داشته اند. برای مثال، صد ها نسخه کپی شده از بازی Flappy Bird در اپ استور وجود دارد که همگی از یک قالب از پیش آماده ساخته شده اند.

اگر چه طبق گزارش منتشر شده در امروز، این مشکل بسیار جدی تر از نسخه های کپی شده از Flappy Bird است. اپلیکیشن های استریم موسیقی فراوانی با محتوای دزدی در بازار وجود دارد که تقریبا ردیابی آن ها غیر ممکن بوده و پیش از آن که از استور جمع آوری گردند درآمد فراوانی را برای منتشر کنندگان جمع می کنند.

صد ها نسخه کپی شده از اپلیکیشن های استریم موسیقی با محتوای سرقت شده وجود دارد که کار ردیابی و نظارت بر یک به یک آن ها را دشوار کرده و پیش از کشف و جمع آوری، سود کلانی را برای صاحبانشان به ارمغان می آورند.

در مجموع، اقدامات اخیر اپل موجب حذف شدن صد ها هزار اپلیکیشن از اپ استور شده است. این اپلیکیشن ها شامل مواردی چون برنامه های کپی شده، تبلیغاتی و اسپم، برنامه های بی استفاده و مواردی که با سیستم های ۶۴ بیتی سازگار نیستند می شود.

اپل برای اولین بار از برنامه خود جهت حذف اپلیکیشن های مشکل دار و بلا استفاده در ماه اکتبر گذشته خبر داد و در حدود ۵۰ هزار اپلیکیشن را از اپ استور حذف نمود. این شرکت در سال جاری اقدامات خود را برای پاکسازی اپ استور گسترش خواهد داد و تمرکز اصلی آن نیز بر برنامه های کپی شده و اسپم خواهد بود.

ارسال نظر