خداحافظی با پورت 3.5 میلیمتری مشهور اپل در آیفون 7

برنامه اپل برای ادامه حیاتش بعد از حذف پورت 3.5 میلیمتری هدفون از محصولاتش چه خواهد بود؟

خداحافظی با پورت 3.5 میلیمتری مشهور اپل در آیفون 7

به گزارش کلیک، انتظار می رود که شرکت اپل از محصول جدید خود یعنی آیفون 7 در ماه سپتامبر یا اکتبر امسال رونمایی کند. با توجه به اخبار و گزارشاتی که به تازگی منتشر شده، از قرار معلوم در این محصول جدید برخی از ویژگی ها و امکانات اصلی و کلیدی عمده محصولات اپل حذف شده و البته برخی دیگر هم باقی هستند. اما مطمئنا حذف پورت 3.5 میلیمتری هدفون در این محصول را می توان به عنوان یکی از برجسته ترین و مورد توجه ترین تغییرات انجام شده برشمرد.

این پورت اکنون دیگر به یک استاندارد جهانی در روی محصولات تکنولوژیک تبدیل شده و بسیاری از شرکت های بزرگ در کل دنیا در محصولات خود از این ویژگی بهره می برند. اگر واقعا اپل با این پورت دوست داشتنی خداحافظی کند، این بدان معنا خواهد بود که اپل از این بعد در محصولات جدید خود که اولین آنها هم همین امسال معرفی خواهد شد قصد انجام کاری را دارد که کاربر بتواند فقط از هدفون مخصوص و منحصر به فرد ساخت این کمپانی استفاده کند. و این بدان معناست که اگر شما قصد داشته باشید هدفون خودتان (که احتمالا ساخت اپل هم نیست!) را به این گوشی متصل کنید باید ابتدا یک ابزار تبدیل پورت 3.5 میلیمتری به پورت آیفون 7 تهیه کنید.

در رابطه با این تغییر و تحولات پیش روی محصولات اپل، خبرهای جدید حاکی از آن است که اپل مشغول کار بر روی ابزاری است که کاربران بتوانند با کمک آن به گوشی های اندرویدی هم متصل شوند و از امکانات آن بهره بگیرند. علی رغم اینکه این تغییر آن هم از سوی شرکتی که همین چند وقت پیش ابزاری را برای کمک به حرکت و کوچ محصولات اندرویدی به سمت iOS تهیه و در اختیار کاربران اندروید قرار داده، کمی عجیب به نظر می رسد اما برخی منابع خبری موثق گزارش داده اند که این تحول چیزی خارج از برنامه های مورد نظر و علاقه کوپرتینو نیست. برخی دست اندر کاران فعال در این زمینه از نقاط مختلف اروپا را می توان یکی از اصلی ترین اهرم های فشار برای تحقق این قضیه برشمرد که موضوع مدنظرشان ایجاد امکانی است که کاربران اپل با کمک آن بتوانند بدون از دست دادن هیچ یک از مخاطبان، عکس ها و آهنگهای شان تبدیل به یک کاربر اندروید شوند.

iPhone-6s-Rose-Gold-4
مطابق انتظارات، اپل موضوع حرکت و تغییر به سمت "آی او اس" را همین امسال مطرح کرد ,در حالی که کاربران اندروید زیاد علاقه ای به حضور این اپلیکیشن در گوگل پلی استور نشان ندادند. این ابزار با این هدف و برنامه ساخته شده بود که به کاربران اندرویدی که قصد کوچ کردن از اندروید به سمت آی او اس داشتند، کمک کند؛ اما اندرویدی های عصبانی و خشمگین با ثبت ارزیابی بسیار ضعیف برای این نرم افزار و با دادن امتیاز شرم آور "یک ستاره" از آن پذیرایی کردند.

طرح و برنامه های اپل بعد از حذف پورت 3.5 میلیمتری
کمپانی اپل با هدف کاهش هرچه بیشتر ضخامت محصول جدیدش آیفون 7، اقدام به حذف این پورت از این محصول نموده است. از آنجایی که این پورت اکنون جای خود را در میان تقریبا تمام برندها و شرکت های بزرگ و مشهور جهان پیدا و تثبیت کرده و به یک ویژگی ثابت و استاندارد در محصولات تولیدی این شرکت ها مبدل گشته، حذف آن از محصولات اپل که باعث می گردد محصولات ساخت شرکت های دیگر نتوانند با محصولات جدید این کمپانی سازگار شوند را می توان به عنوان یک مشکل و ضعف برای اپل تلقی کرد. و به همین جهت کارشناسان فروش اپل از قبل، مطالعات و گمانه زنی های خود را در رابطه با اینکه این تحول ممکن است منجر به یک مهاجرت دسته جمعی و یک بدبینی و دوری گسترده از محصولات این شرکت گردد، آغاز نموده اند.

در نتیجه هدف اصلی از ساخت و طراحی این نرم افزار جنجالی و پر سر و صدا را می توان ایجاد امکانی برای مردم برای تغییر و حرکت به طرف اندروید با حفظ تمام اطلاعات و فایل های شخصی آنان برشمرد.
همانطور که قبلا هم اشاره شد، وقوع این اتفاق برای اپل چندان خوشایند و مطلوب نخواهد بود؛ اما آن گونه که منبع خبری تلگراف (Telegraph) منتشر کرده است این رخداد را می توان تحت تاثیر فشار وارده از سوی اکثر اپراتورهای مخابراتی اروپا که ادعا می کنند تعداد مهاجرت ها و تغییرات "آیفون به اندروید" بسیار کم است دانست. به گفته این اپراتورها، از زمانی که این ضعف ها و نگرانی ها درباره اپل ایجاد شده است، میزان میل و رغبت آنها برای گسترش همکاری ها با اپل هم کاهش یافته است.
آنها می گویند :"برای ما بسیار سخت و دشوار است که با این سرمایه گذاری مخاطره آمیز و ریسکی موافقت کنیم. با این وجود ممکن است این اتفاق در نتیجه فشار موجود از سمت هم پیمانان و شرکای تجاری اپل واقع شده باشد؛ یا شاید هم به این دلیل که این شرکت از هم اکنون کم کم خود را برای از دست دادن احتمالی بخش زیادی از مصرف کنندگان محصولاتش آماده می کند.

منبع:pcworld

ارسال نظر