اپل می‌خواهد رمز عبور دستگاه های خود را حذف کند

رسانه کلیک – روش هایی که برای احراز هویت در گوشی ها و سایر گجت های الکترونیکی بکار می رود، کمی آزار دهنده و در برخی مواقع ناکارآمد است. حال شرکت اپل موفق شده یک راه مبتکرانه برای احراز هویت گوشی هایش پیدا کند.

اپل می‌خواهد رمز عبور دستگاه های خود را حذف کند

برای دسترسی به دستگاه‌ها و اکانت‌های مختلف معمولا از رمز عبور و در روش های جدیدتر از سیستم امنیتی بیومتریک استفاده می شود. سیستم احراز هویت صاحب دستگاه‌ها را تایید می کند. از سوی دیگر این رمز های عبور دنیای دیجیتالی فعلی ما را از هرگونه سو استفاده و اعمال مجرمانه مصون نگه می دارد.

تاکنون بسیاری از شرکت‌ها سعی کرده‌اند که رمز عبور یا گذرواژه را از بین ببرند و هدف اکثر آن‌ها جایگزینی گذرواژه با ساز و کارهای جدیدتری بوده است. حال به نظر می رسد اپل روز به روز به این مهم نزدیک‌تر می شود.

تلاش اپل برای جایگزینی رمز عبور

توسعه دهندگان جزییات قابل توجهی از نرم‌افزار لو رفته HomePod کشف کردند که در هفته‌های گذشته شایعات زیادی پیرامون آن پخش شده بود. بر این اساس، با پخش کردن یک موسیقیی یا فایل صوتی، بدون نیاز به رمز عبور می‌توانید به این بلندگوها دسترسی پیدا کنید.

یکی از کاربران با انتشار یک پست تصویری از نرم‌افزار HomePod را به نمایش گذاشته است. در نوتیفیکیشنی که در این تصویر دیده می‌شود نوشته شده: «آیفون شما در حال گوش دادن به آهنگی از HomePod است. مطمئن شوید که دستگاه نزدیک و مانعی جلوی آن قرار نگرفته باشد.» این پنجره ظاهراً هنگامی به نمایش در می‌آید که ارتباط آیفون با HomePod موفق نباشد.

رمز عبور

این روش اولین بار است که برای ارتباط دو دستگاه به وسیله بلوتوث مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ که البته هیچ مزیت جالبی درباره این متد امنیتی وجود ندارد. زمانی که می‌خواهید HomePod را تنظیم کنید، باید از این روش احراز هویت مبتنی بر صدا استفاده کنید. فعلاً مشخص نیست که آیا از این سیستم احراز هویت در سایر دستگاه‌های مجموعه اپل هم استفاده می‌شود یا خیر. اما به روشنی واضح است که اپل به دنبال این است تا فرآیندهای تنظیم ابتدایی را تا حد ممکن برای کاربر ساده کند.

این شرکت در گذشته هم از روش‌های مشابهی برای تنظیم Apple TV به وسیله آیفون استفاده می‌کرد. iOS 11 هم ترفند جالبی موسوم به Automatic Setup دارد که به شما اجازه می‌دهد تا خیلی راحت آیفون جدید خود را با استفاده از یک آیفون قدیمی‌تر راه‌اندازی کنید.

ارسال نظر