اپل، برق مازاد خود را می فروشد

اپل، غول فناوری قرن بیست و یکم، طی مزایده‌ای برای اثبات تعهد و الزام خود به انرژی‌های تجدید‌پذیر تصمیم گرفت کمپانی فرعی‌ خود را جهت فروش الکتریسیته مازادش به مصرف کنندگان نهایی در ایالات متحده راه‌اندازی کند.

اپل، برق مازاد خود را می فروشد

به گزارش کلیک، در حال حاضر این شرکت اوایل هفته گذشته ثبت کمپانی فرعی جدیدی به نام Apple Energy LLC را درخواست کرده است. این شعبه جدید که در Delaware ثبت شده به اپل این امکان را می‌دهد که الکتریسیته مازاد خود را به عنوان بخشی از سیستم فروش قرار دهد تا خرید انرژی در روزهایی که تولید انرژی خورشیدی در محل پایین است امکان پذیر گردد.

Apple Energy LLC یک شرکت Delaware با مسئولیت محدود و یکی از کمپانی‌های فرعی است که به طور ۱۰۰ درصد متعلق به شرکت اپل می باشد.

متقاضی طبق جدول تعرفه های پیشنهادی برای فروش انرژی، ظرفیت و برخی خدمات جانبی درخواست اجازه می‌کند که منوط به رسیدگی کمیسیون صلاحیت FPA برای خریداری که عضو مجاز خدمات عمومی نیست می‌باشد.

اپل پیش از این اجازه خواسته تا تجارت خود را در شصت روز آینده آغاز کند و به کمیسیون تنظیم مقررات فدرال انرژی ایالات متحده آمریکا (FERC) گفته است که شرایط قانونی برای فروش الکتریسیته در سراسر ایالات متحده آمریکا را رعایت خواهد کرد. به این دلیل که اپل همچنان در حال پیشروی به بازار انرژی این کشور است، در خصوص قیمت های بازار دارای نوسان کمی است؛ در نتیجه می‌تواند الکتریسیته را به طور مستقیم و با قیمت خرده‌فروشی به مصرف‌کنندگان نهایی بفروشد.

با توجه به این‌که ۹۳ درصد از تسهیلات جهانی اپل مبتنی بر انرژی تجدید پذیر هستند، این کمپانی به زودی می‌تواند فروش الکتریسیته تولید شده از صفحات خورشیدی و مزارع، سلول های سوختی هیدروژنی و تسهیلات بیوگاز (گاز زیستی) واقع در بزرگترین قسمت تسهیلات این کمپانی از جمله دفتر مرکزی کوپرتینو را آغاز کند.

هسته اپل

هفته گذشته نیز بعد از این که در کارولینای شمالی اجازه ساخت تسهیلات انرژی تجدیدپذیری که گاز دفن زباله را مهار می کنند به این شرکت داده شد، استفاده از سلول‌های سوختی و بیوگاز در کارکردهای اپل افزایش یافت.

این کارخانه با اجاره کردن ۱۶ ساله بیش از ۱۲/۱۴۱ مترمربع از این ایالت، همراه با گزینه تمدید ۵ ساله این اجاره، ۴۰ درصد گاز متان تولید شده در محل دفن زباله‌های شهرستان نیوتون را که قبل از فرستاده شدن به تسهیلات اپل، توسط کمپانی سیستم‌های قدرت Quadrogen مورد بررسی قرار می‌گیرد را دریافت خواهد کرد.

در حالی که استفاده از بیوگاز که با استفاده از سلول‌های سوختی تولید می‌شود مجهول باقی می‌ماند، اپل در این منطقه دارای یک مرکز داده است که تأمین توان آن به طور ۱۰۰ درصد توسط انرژی خورشیدی و بیوگاز صورت می‌گیرد. تلاش بی وقفه اپل در جهت حمایت از انرژی تجدیدپذیر، باعث شده نام آن در صدر فهرست بیش از ۱۵۰ کمپانی از جمله دو رقیب آن یعنی مایکروسافت و گوگل دیده شود و رتبه A+ را از یک گروه تجزیه و تحلیل پایداری دریافت کند.

ارسال نظر