خرید Shazam توسط اپل باعث نگرانی اپراتورهای اروپایی شده است

رسانه کلیک - طبق اخبار جدید، کمیسیون اروپا تحقیقات خود پیرامون خرید Shazam توسط اپل و تأثیرات آن بر سرویس های دیگر را آغاز کرده است.

خرید Shazam توسط اپل باعث نگرانی اپراتورهای اروپایی شده است

سال گذشته خبر خرید Shazam توسط اپل با قیمت 400 میلیون دلار در رسانه های خبری منتشر شد ( شرکت اپل shazam را با قیمت 400 میلیون دلار تصاحب کرد ). به این ترتیب نگرانی های جدیدی بابت تأثیر این اتفاق روی سرویس های موزیک در قاره اروپا ایجاد شد. اپراتورهای اروپایی معتقد بودند که چنین اقدامی باعث می شود تا اهالی کوپرتینو قادر باشند تا مشتریان و کاربران مختلف را به استفاده از سرویس اپل موزیک تشویق کنند.

در حالی که کمیسیون اروپا اسمی از سرویس های موزیک نبرده، اما مقر اصلی اسپاتیفای ، رقیب اپل موزیک در شهر استکهلم سوئد قرار دارد.

Margrethe Vestager مدیر کمیسیون اروپا در این باره گفت:

با افزایش سرویس های آنلاین، گوش دادن به موزیک میان افراد مختلف ظرف چند سال اخیر با تغییراتی مواجه شده است. هدف ما از انجام تحقیقات این است که متوجه شویم کاربران در ازای جستجوی موزیک های مختلف، همچنان مانند قبل از نتایج و پیشنهادهایی که در اختیارشان قرار می گیرد، لذت می برند.

در ادامه، کمیسیون اروپا به این موضوع اشاره کرد که در تحقیقات خود، حتما به این موضوع دقت می کند که آیا خرید Shazam توسط اپل، روی کارایی رقبای اپل موزیک مانند اسپاتیفای تأثیر گذاشته است یا خیر. بد نیست بدانید که شازم در حال حاضر در حال کار با Spotify و Deezer است و احتمالا در آینده نزدیک، اجازه دسترسی آنها به این سرویس دیگر صادر نخواهد شد.

اپراتورهای اروپایی تا چهارم سپتامبر سال جاری زمان خواهند داشت تا در مورد خرید Shazam توسط اپل تصمیم گیری کنند.

همان طور که می دانید، شازم یک اپلیکیشن معروف و مشهور در زمینه شناسایی نام خواننده، نام موزیک و سایر اطلاعات دیگر به حساب می آید که اپلیکیشن آن برای آیفون، آیپد، اپل واچ، iMessage و مک طراحی شده و از زمان عرضه سیستم عامل iOS 8 نیز با سیری هماهنگ شده است.

ارسال نظر