دستبند هوشمند اپل به دنبال ساعت هوشمند به بازار می آید

مطمئنا تا کنون خبرهایی راجع به ساعت هوشمند اپل شنیده اید. حالاخبر ها حاکی از نوعی دستبند هوشمند است که می تواند به عنوان یک بند برای ساعت هوشمند یا فقط یک دستبند  برای ساعت هوشمند اپل باشد.

دستبند هوشمند اپل به دنبال ساعت هوشمند به بازار می آید

شرکت اپل، پتنت دستبند "زمان‌گیری" اش را ثبت کرد. این دستبند که مانند حالت بافته شده است، می‌تواند مانند صفحه‌نمایش عمل کند.

به گزارش کلیک، دفتر ثبت علائم تجاری و امتیازات ایالات متحده، امتیاز "نمایشگر بافته‌شده" شرکت اپل را منتشر کرده و آن را "دستبندی که می‌تواند به وسیله نیروی آهن ربا به موبایل یا ساعت مچی، متصل شده یا آویخته شود توصیف کرده است.

آن گونه که شرکت اپل توضیح داده است، این وسیله برای تنیدن فیبرهای توخالی سبک درون یک نمایشگر قابل‌ انعطاف، از نایلون استفاده کرده که اطلاعاتی راجع به دستگاهی که این دستبند به‌ آن متصل است مانند پیام های دریافتی را نشان می‌دهد. همچنین این وسیله دارای توانایی تغییر رنگ است که به عنوان علامتی برای بسته شدن مناسب به دور مچ یا بطور مناسب به دستگاه ثانویه، عمل می‌کند.

شرکت اپل اضافه می‌کند که این دستبند، به طور مثال روی قاب محافظ گوشی هوشمند، می‌تواند از افتادن یا گم‌شدن آن جلوگیری کند، اما دیگر جز زیباتر کردن دستگاه، استفاده دیگری ندارد.

اپل اشاره می‌کند :

" علاوه‌ بر اینکه این دستبند، باعث وصل شدن دستگاه به فرد می‌شود، می تواند به عنوان ابزاری برای حمل‌ونقل دستگاه به‌حساب آید. علاوه بر این، می‌تواند اطلاعات سودمندی که مربوط به دستگاه الکترونیکی شماست را نشان دهد، کارهایی که آن دستگاه الکترونیکی انجام می‌داد را انجام دهد و هم‌ اینکه خودش بندی است که دستگاه را به‌ شما متصل می‌کند".

به‌عنوان یک مچ‌بند، شرکت اپل به رابطی اشاره می‌کند که مشابه بست ساعت اپلی است که دارای درگاه ۶ پینی است. این رابط به‌عنوان یک دستگاه کنترل‌کننده عمل می‌کند که احتمالا درون یک چیپ تعبیه شده است و باعث روشن شدن کل آن بافت می‌شود و احتمالا به‌اندازه کافی حافظه دارد که سیستم‌عامل و اطلاعات شما را ذخیره‌سازی کند.

علاوه‌بر نشان دادن زمان، این دستبند می‌تواند دما را نیز نشان دهد، و محکم بودن و یا شل بودن آن را بر روی دست کاربر اطلاع دهد.بااین حال، شرکت اپل به این نکته اشاره دارد که یک نمایشگر زیبای بافته شده، نباید لزوما محدود به بسته‌شدن دور مچ باشد.

این شرکت اضافه می‌کند:

" در مدل‌های مشابه، ماده‌ مورد استفاده در دستگاه‌های الکترونیکی در سایر کاربردها، مانند تجهیزات پزشکی و یا مواد تجهیزات خانگی، در این دستگاه استفاده می شوند".

همچنین شرکت اپل روش‌های بی‌شماری را برای جنس دستگاه که می‌تواند به عنوان یک نمایشگر عمل کند، طرح‌ریزی می‌کند. یک شیوه که می‌تواند میزان کنترل بیشتری بر صفحه‌نمایش دراختیار قرار دهد، اتصال دستگاهی است که نور LED را در طول‌موج‌های متنوع در زمان‌های مختلف ساتع کند. بدین‌ وسیله، بسته به الگوی شکست نور فضا و حاشیه‌های خود دستگاه، باعث خروج نور در این فضاها و حاشیه‌ها از فیبر فرستنده نور می‌شود".

با تغییر سریع طول موج درحال حرکت در فیبر، ممکن است قسمت‌های مختلف فیبر اقدام به ساتع کردن نور در یک زمان کنند، تاجایی‌که جابه‌جایی‌های صورت‌گرفته در نواحی ساتع‌شده مختلف، برای چشم انسان بسیار سریع انجام شود و متوجه جابجایی یا ثبت هرگونه روشن و خاموش شدن این نواحی بشود.

ارسال نظر