رسوایی بزرگ برای آمازون؛ فروش محصولات تقلبی اپل

اپل به تازگی مدعی شده است که بیش از ۹۰ درصد شارژها و کابل های اپل که در آمازون به فروش می رسد تقلبی است.

رسوایی بزرگ برای آمازون؛ فروش محصولات تقلبی اپل

به گزارش کلیک، در حال حاضر هیچ کمبودی بابت تهیه تجهیزات مرتبط با محصولات اپل در بازار وجود ندارد و توزیع کنندگان این محصولات همگی مدعی اصل بودن آنها هستند اما اپل به تازگی کشف کرده که سایت آمازون با لیبل تقلبی که بر روی محصولات اپل می زند، جنس تقلبی را به جای جنس اصلی مربوط به شرکت اپل به مشتریان خود می فروشد. نکته جالب اینجاست که این محصولات تقلبی مستقیما اوسط امازون به فروش می رند و پای واسطه ها در کار نیست و همین امر می تواند رسوایی بزرگی برای سایت آمازون به همراه داشته باشد و برروی اعتبار این شرکت سایه بیاندازد.

بلافاصله پس از اینکه اپل متوجه این موضوع شد و موضوع رسانه ای شد، امازون تمامی محوصلات تقلبی منتسب به اپل را از سایت خود حذف کرد اما کار از کار گذشته و اپل شکوائیه ای علیه آمازون به خاطر این اقدام تنظیم کرده است.
سایت پتنت اپل در این باره می گوید، اپل یک شکایت در حوزه برند و نام تجاری بر علیه شرکت موبایل استار (همان شرکتی که آمازون مدعی است محصولات اصل را از آن تهیه می کند) تنظیم کرده است و پرونده در حال طی روال قضایی خود است. اپل معتقد است موبایل استار نه تنها اقدام به جعل و سو استفاده از نام تجاری اپل کرده است بلکه با ارائه محصولات تقلبی جان مصرف کنندگان را نیز در معرض خطر قرار داده است. به عنوان مثال شارژر های تقلبی اپل با ماندن طولانی مدت در پریز برق داغ شده و به دستگاه اپل شوک الکتریکی وارد می کردند و به واسطه همین اتفاق هر آن ممکن است دستگاه مصرف کننده منفجر شود.

در طول نه ماه گذشته اپل اقدامات شدیدتری در قبال سو استفاده از نام تجاری خود انجام داده و این بار یقه کمپانی معروف آمازون را گرفته است. حال باید دید واکنش مسئولین آمازون به این قضیه چه خواهد بود.

ارسال نظر