اپل گوشی‌های آسیب دیده را تعویض می‌کند

اپل در حال سامان دادن طرحی برای تعویض گوشی‌های آسیب دیده است، یکی استراتژی جدید که می‌تواند مردم را به جای این که به دنبال تعمیر گوشی فعلی خود باشند، تشویق به خرید مدل‌های جدیدتر بکند.

اپل گوشی‌های آسیب دیده را تعویض می‌کند

به گزارش کلیک، اپل از طرف سرمایه‌گذاران، تحت فشار قرار گرفته است تا نشان بدهد کاهش فروش آیفون، یک روند طولانی مدت نخواهد بود. ارتقای مدل‌های قدیمی می‌تواند باعث افزایش فروش مدل‌های جدید آیفون در کشورهایی شود که هنوز قیمت گوشی‌های اصلی برای اکثر مردم، گران به حساب می‌آید.

پیش از این، نیاز بود که صفحه نمایش، کلیدها و دوربین‌های گوشی آیفون قدیمی سالم باشند تا مشتریان از تخفیفی تا سقف 350 دلار برای خرید یک گوشی آیفون جدید، بهره‌مند شوند. حداکثر تخفیفی که در قیمت آخرین آیفون یعنی 6 اس اعمال می‌شد، کمی بیشتر از نصف قیمت آن بود.

سخنگوی اپل، روز جمعه گفت که صفحه‌نمایش‌های ترک خورده و وجود خرابی‌های دیگر، باعث کاهش تخفیف اعمال شده برای خرید مدل‌های جدید آیفون و محدود شدن آن به بازه بین 50 دلار برای آیفون 5s و 250 دلار برای آیفون 6 پلاس می‌شود.

اما سیاست‌های جدید به دنبال جذاب کردن ارتقای گوشی‌های قدیمی برای مشتریان هستند. اپل، مردم را تشویق می‌کند که برای ارزیابی دقیق‌تر به فروشگاه‌هایش مراجعه کنند، هر چند این فرآیند به صورت آنلاین نیز قابل انجام است.

فروشندگان دیگر از قبیل Gezelle و Usell نیز امکان تعویض آیفون را فراهم و اپراتورهای بزرگ تلفن همراه نیز آیفون‌های قدیمی را در ازای پرداخت اعتبار، قبول می‌کنند.

همچنین روز جمعه، یک شرکت تحقیقاتی اعلام کرد که اپل واچ، دو سوم از کل محموله‌های ساعت هوشمند در سال 2015 را به خود اختصاص داده است.

مطابق گزارش سایت Canalys، اپل در سه ماهه چهارم سال گذشته 5 میلیون ساعت هوشمند و در کل سال 12 میلیون ساعت هوشمند به اقصی نقاط جهان، ارسال کرد. سامسونگ و پبل نیز به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ساعت هوشمند قرار گرفتند.

اپل تاکنون هیچ آمار دقیقی از میزان فروش خود ارائه نکرده و در مورد افزایش میزان فروش اپل واچ در سه ماهه چهارم به نسبت سه ماهه سوم نیز سخنی به میان نیاورده است. در پایان، سخنگوی اپل اعلام کرد که در حال حاضر این شرکت، برنامه‌ای برای تعویض ساعت‌های هوشمند خود ندارد.

منبع: naplesnews

ارسال نظر