تلویزیون Apple TV 4K نمی‌تواند ویدیوهای ۴K را از آیتونز دانلود کند!

رسانه کلیک - تلویزیون هوشمند اپل Apple TV 4K با وجود داشتن شماری از ویژگی‌های جذاب، نمی تواند ویدیوهای ۴K را از دیتابیس Itunes دانلود کند.

تلویزیون Apple TV 4K نمی‌تواند ویدیوهای ۴K را از آیتونز دانلود کند!

نسخه ۴K اپل تی وی همراه با یک سری ویژگی ها و نکات مثبت معرفی و عرضه شده است، اما به نظر می رسد که تجربه ۴K با برخی از محدودیت های عجیب و غریب همراه است. به عنوان مثال شما نمی‌توانید فیلم‌های ۴K را از iTunes دانلود کنید، بنابراین با این تلویزیون فقط می توان محتوای ۴K را پخش کرد.

کارشناسان وب‌سایت مک رومرز (MacRumors) این موضوع را در بخشی از سند پشتیبانی Apple مشاهده کردند. مشتریان می توانند فیلم های HD و حتی برخی از فیلم های HDR را در رزولوشن HD دانلود کنند، اما محتوای ۴K فقط برای پخش استریم است.

بسیاری از کاربران تمایل دارند یک فیلم یا محتوای رسانه ای را بدون اتصال به اینترنت تماشا کنند، چرا که از مشکلات احتمالی اینترنت و پخش استریم آنلاین ویدیوها باخبر هستند و می‌دانند اگر اینترنت قطع شود، هیچ ویدیویی را‌ نمی توانند تماشا کنند. بنابراین اکثر مردم ترجیح می دهند که فیلم ها را در صورت امکان از دیتابیس مورد نظر دانلود کنند تا با مشکلات مربوط به پخش آنلاین استریم ویدیوها مواجه نشوند.

در بیشتر مواقع پخش استریم آنلاین پاسخگو است، اما زمانی که از محتوای حجیم ۴K و کیفیت خارق العاده این محتوا صحبت می کنیم، کاربران بیشتر تمایل دارند این محتوا را برای خود دانلود و ذخیره کنند و منتظر لود و بافر یک صحنه از ویدیو نباشند. پخش آنلاین و‌ استریم بیشتر برای تریلرها و ویدیوهای کوتاه کارساز است، اما برای ویدیوهای بلند مدت و حجیم، محدود شدن به پخش استریم می تواند یک نقطه ضعف محسوب شود.

کاربران دیگر ممکن است به راحتی اتصال اینترنت با سرعت کافی نداشته باشند؛ چرا که آنها ممکن است یک سرویس اینترنتی وایرلس ضعیف و یا یک ISP با کیفیت نه چندان خوب برای اینترنت خود داشته باشند تا‌ محتوای ۴K را از طریق پخش آنلاین و استریم مشاهده کنند. قیمت محتواها و فیلم های ۴K شرکت اپل عالی است اما محدودیت دانلود برای افرادی که در تلاش برای به حداکثر رساندن تجربه ویدیوی خود هستند، ناامیدکننده است.

این موضوع روشن نیست که چرا اپل مسیر دانلود ویدیوهای ۴K را مسدود کرده است. همانطور که MacRumors اشاره می کند، این موضوع می تواند به نوعی به مسئله صدور مجوز مربوط باشد، زیرا استودیوهای فیلم می خواهند اپل برای محتوای ۴K بیشتر هزینه کند.

به همین دلیل است‌ که گجت های هوشمند Apple TV 4K در حافظه های نه چندان زیادی عرضه می شوند. تلویزیون apple tv 4k تنها در حافظه های ۳۲ گیگابایت و ۶۴ گیگابایت به بازار جهانی عرضه می شود و کاربران ناچار هستند یکی از حافظه ها را برای تلویزیون هوشمند خود انتخاب کنند.

یک ویدیو ۴K مقدار زیادی از فضای ذخیره سازی را اشغال می کند. حجم و اندازه فایل ها به تکنولوژی فشرده سازی ویدیو و فیلم ۴K بستگی دارد. بدین ترتیب در مورد محتواهای Netflix می توان گفت یک فیلم دو ساعته حجمی در حدود ۱۴ گیگابایت را مصرف می کند.

در حالی که سایر گجت های هوشمند در زمینه پخش محتوای رسانه ای و پخش استریم ویدیوها در این محدوده قیمت (محدوده قیمت اپل تی وی) شامل یک پورت USB یا حتی پورت کارت SD برای گسترش ذخیره سازی هستند، اما شما با آنچه که در Apple TV به کار گرفته شده است احتمالا با مشکل مواجه می‌شوید.

در یک اتفاق غیر معمول دیگر، شما حتی نمی‌توانید با این تلویزیون هوشمند، ویدیوهای ۴K را از یوتیوب پخش کنید. همانطور که می دانید وب‌سایت یوتیوب بزرگترین منبع برای ویدیو های ۴K در حال حاضر است. اپل در سیاست جدید خود تصمیم گرفته که از کدک ویدیو VP9 گوگل پشتیبانی نکند. البته این بدین معنا نیست که اپل هرگز از پلتفرم یوتیوب در تلویزیون apple tv 4k خود استفاده نخواهد کرد، بلکه در برنامه های کاری و آینده این شرکت اضافه شدن پلتفرم یوتیوب طی یک به روزرسانی وجود دارد، چرا که این پلتفرم از کدک های ویدیویی شرکت اپل نیز برای پخش استریم و آنلاین استفاده می کند؛ بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که شرکت اپل‌ از این پلتفرم استفاده نکند.

تلویزیون Apple TV 4K به نظر می رسد یک گجت هوشمند با کارایی خوب باشد، اما در هر صورت بهتر است قبل از خرید این گجت به نکات گفته شده توجه ویژه ای کنید.

ارسال نظر