اپل مشکل امنیتی مک او اس را حل کرد

رسانه کلیک – اپل به تازگی آپدیت جدیدی را برای حل مشکل امنیتی مک او اس منتشر کرده است. این آپدیت با عنوان بسته امنیتی 001-2017 شناخته شده و مشکلات مربوط به آسیب پذیری دسترسی کامل افراد ناشناس به کامپیوتر های مک را از بین می‌برد.

اپل مشکل امنیتی مک او اس را حل کرد

از چند روز پیش مشکلاتی مربوط به آسیب پذیری کامپیوترهای مک که به نسخه جدید سیستم عامل macOS High Sierra آپدیت شده بودند، گزارش شد که به افراد ناشناس، بدون داشتن رمز عبور دستگاه امکان دسترسی ادمین را می‌داد.

مشکل امنیتی مک او اس باعث شد تا اپل خارج از جدول زمان بندی، اقدام به عرضه یک بسته امنیتی جدید برای رفع این مشکل کند. اپل از تمامی کاربران مک که به نسخه High Sierra مهاجرت کرده اند، درخواست کرده تا در سریع ترین زمان ممکن آپدیت جدید را دریافت و نصب کنند.

از نظر تحلیلگران، مشکل امنیتی مک او اس که به تازگی کشف شده بسیار حساس و خطرناک است. همین مسئله باعث شده تا اپل، آپدیت یاد شده را به طور خودکار و سریع روی دستگاه نصب کند. کاربران کامپیوترهای مک می‌توانند با اتصال دستگاه خود به اینترنت، در سریع ترین زمان ممکن و به صورت خودکار این آپدیت را دریافت و نصب کنند.

به نظر می‌رسد که مشکل امنیتی مک او اس که به تازگی کشف شده یک بحث حیثیتی برای اپل به حساب می‌آید. به همین دلیل اپل برای این مشکل یک بیانیه منتشر کرده و در آن از کاربران مک عذرخواهی کرده است. اپل اعلام کرده که کاربرانش شایسته بهترین ها هستند و این شرکت نهایت تلاش خود را برای جلوگیری از اتفاقاتی از این دست خواهد کرد.

مشکل امنیتی مک او اس

شایان ذکر است؛ آسیب پذیری یاد شده هفته گذشته و از طریق شبکه اجتماعی توییتر منتشر شده بود. در آن زمان یکی از کاربران ادعا کرد که یک مشکل امنیتی باعث دسترسی افراد ناشناس به پسورد ریشه (Root) در مک می‌شود. این کاربر در پایان روش رفع این آسیب پذیری را با چند دستور متنی در ترمینال آموزش داده بود.

با این حال اپل کمتر از 24 ساعت پس از معلوم شدن آسیب های داخلی، این مشکل را برطرف و با انتشار بیانیه ای از کاربران مک عذرخواهی کرد.

منبع: Theverge

ارسال نظر